Uitvoerebare bestanden (.exe) worden geopend in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

PTL69

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2019
Berichten
12
Hallo,

Om een of andere reden zijn alle uitvoerbare bestanden (.exe) gekoppeld aan excel. als ik een programma wil starten opent dus excel ipv dat het programma start.
Hierdoor start ook regedit niet om deze koppeling in het register ongedaan te maken. Ook kan ik het niet wijzigen in "Standaard apps per bestandstype kiezen" omdat de .exe extensie daar niet in voor komt.

Kan iemand mij helpen om deze koppeling op een andere manier in het register te verwijderen?
Ik gebruik windows 10.

gr. Pieter
 
In het scherm Instellingen => Standaard programma's de toewijzing van Exel aan .exe-bestanden verwijderen en instelling oipslaan.
 
Is die optie > RMK > Openen met > Standaardprogramma selecteren > keuze maken > aanvinken > Dit type bestand altijd met dit programma openen in W10 verdwenen?

> Configuratiescherm > Programma's
> Standaardprogramma's instellen
> bestandstype of protocol aan een programma koppelen
 
Laatst bewerkt:
Doe een herstel van de Office installatie.
https://pctipvandedag.nl/hoe-kan-ik-office-herstellen/

Dat is zo gebeurd en wie weet helpt het.

Helaas, heeft niet geholpen.

In het scherm Instellingen => Standaard programma's de toewijzing van Exel aan .exe-bestanden verwijderen en instelling oipslaan.

Dat gaat ook niet, want de .exe extensie staat daar niet tussen.

Is die optie > RMK > Openen met > Standaardprogramma selecteren > keuze maken > aanvinken > Dit type bestand altijd met dit programma openen in W10 verdwenen?

Ja. De optie "Openen met" is er niet bij een .exe bestand.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vroeg mij af hoe Excel dan opent. Kunt nog een schijfcontrole (chkdsk) en sfc /scannow doen. Heb je nog een herstelpunt?
 
Kijk hier eens naar.
 
Kan ik ook niets mee.
Het is een tooltje wat ook weer niet start
Ook de opdrachtprompt is niet bereikbaar omdat het een programma is.

Zie bijlage voor de melding die ik iedere keer krijg.
 

Bijlagen

  • excel_fout (800x450).jpg
    excel_fout (800x450).jpg
    98,7 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Geef het op. Herstelpunt of systeemkopie gebruiken. Lijkt gezien de afbeelding op een besmetting.
 
Onder instellingen ook geprobeerd om de standaardinstellingen te herstellen?
 
Dat gaat dus juist niet.
Ik kan geen enkel tooltje gebruiken omdat een .exe bestand door excel geprobeerd wordt om te openen.
ik kan dus geen enkel programma starten. (uitgezonderd Edge en verkenner)
 
Dat gaat dus juist niet. want ook regedit opent in excel ipv dat het programma start.
Ik zoek dus een alternatieve manier om het register te bewerken.

Start de PC in Safe mode, Command prompt.
Dan kan je vast wel regedit starten.
 
In safemode lukte ook niet.
Ik heb uiteindelijk maar een redelijk oud herstelpunt terug gezet. Dat heeft het wel opgelost maar ik moet daarna nog wel eea opnieuw doen.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
 
Dank je voor de tip. Dat doe ik al wel met documenten en foto's maar nog niet voor instellingen ed.
 
Ik heb uiteindelijk maar een redelijk oud herstelpunt terug gezet.
Stond al in post 11. Maak altijd regelmatig meerdere herstelpunten (systeemherstel). Maak regelmatig systeemkopieën op verschillende externe HDD's, zorg voor recovery media om mee te booten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan