een sc_serv.conf file bewerken in centos 7 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

yourdjeric

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2019
Berichten
100
Beste lezers/helpers

Ik heb een centos 7 server waar ik als root login kan inloggen via putty (vanuit een windows 10 pc)

Nu heb ik op de server een werkende centovacast staan en daar wilde ik een radio station toevoegen aan de shoutcast pagina.
Nou de eerste stap is een rmo te registreren en een authhash code aan vragen en de tweede stap is ik de userid & licenceid handmatig moet toevoegen aan de server.

heel leuk allemaal, maar ben al 3 weken aan het mailen met het suppport van shoutcast met de vraag HOE voeg ik de userid & licenceid toe aan de server?
Echter geven ze steeds aan: "we check your configuration in shoutcast, but the lines: userid and licenceid is still missing, pleasse adding them in the sc_serv.conf file"

heel leuk allemaal, maar HOE kom ik in de sc_serv.config file? Ik vraag dit shoutcast, krijg als antwoord terug heb je er niet direct toegang toe?
Zucht... zo geraak ik er nooit!!!! :roll:

Enigeste vraag is: HOE VOEG IK DE USERID & LICENSE ID TOE ?
Deze vraag blijft tot heden onbeantwoord met als enigste antwoord: je moet ze handmatig toevoegen.

Goed om te weten ik deze stappen laatst zelf hebt ontdekt wat niet heeft gewerkt: (engelse uitleg)

1= login to my server in putty as root login
2= i go to: # sudo nano sc_serv.conf
3= i see a list of configuration, but NOT the userid & licenseid is configarated
4= i place the userid and license id as follow into this list:
userid=bab265a6-589b-4ef3-a6d4-fd2fa600bd15
licenceid=58360485-5384-4af8-98bf-6c348410893b
5= now i typ the key "ctrl + x" then i press "y" and enter the name is: sc_serv.conf
6= Afther completed i restart the server # sudo reboot sc_serv
7= i check my shoutcast afther 5 minutes and i see no userid or licenseid is adding into the list! (check now in shoutcast)

I see only the follow note maybe u not see the right information when this configuration is the same as your dnas settings.
"This page shows the custom configuration settings that this DNAS server is currently using. (Settings which match DNAS server defaults may not be shown.)"

What to do now?
i have no access to the sc_serv.conf file

note: i'm using putty with root login on a centos 7 server and using a centovacast 10 reseller

Kind regard

Eric B.
Topbeats radio
www.topbeats.nl
 
"i have no access to the sc_serv.conf file"
Je hebt hem toch aangepast?

Welke rechten heeft het bestand?
Hoe ziet je configuratie er nu uit (gecensureerd uiteraard)?

PS: Je site werkt niet praktisch op een smartphone.
 
Laatst bewerkt:
Hoi PHP4U

nee ik heb hem niet aangepast, hij mist nog altijd de userid & licence id in de shoutcast settings.
Ik heb geen eens een bestand waar ik bij kan, laat staan ik weet HOE ik hem aanpas.

Ik ga er van uit ik een sc_serv.conf bestand kan bewerken in putty maar echter een of ander manier werkt dit niet. (zie stap 1 tot 7 uit bericht #1)
Ik denk ik iets fout doe, maar wat wil niemand zeggen en vooral niet HOE ik dat bestand userid & licenceid toevoeg aan de sc_serv.conf file.

Mijn configuration op shoutcast ziet er als volgt uit:

Stream Settings:

streamauthhash_1=xxxxxxxxx-xxx-xxx-xxx-xxxxxxx
streamauthhash_2=xxxxxxxxx-xxx-xxx-xxx-xxxxxxx
streampath_1=/stream
streampath_2=/stream2


General Settings:

adaptivebuffersize=1
adminpassword=xxxxx
autodumptime=0
backupfile=var/spool/sounds/fallbackfile.mp3
banfile=etc/sc_serv.ban
buffertype=0
cdn=on
cdnmaster_1=0
cdnmaster_2=0
cdnslave_1=0
cdnslave_2=0
destdns=89.39.104.41
destip=89.39.104.41
fixedbuffersize=1048576
flashpolicyfile=var/lib/crossdomain.xml
l
ogfile=var/log/error.log
maxheaderlinesize=2048
maxuser=500
metainterval=8192
password=xxxxxxxx
portbase=8070
publicserver=always
relayreconnecttime=30
ripfile=etc/sc_serv.rip
screenlog=0
songhistory=10
srcdns=89.39.104.41
srcip=89.39.104.41
titleformat=%s
urlformat=%s
uvoxcipherkey=
w3clog=var/log/access.log
yptimeout=60


Debugging Settings:

admetricsdebug=1
flvclientdebug=1
httpclientdebug=1
httpsourcedebug=1
httpstyledebug=1
microserverdebug=1
relaydebug=1
relayshoutcastdebug=1
relayuvoxdebug=1
shoutcast1clientdebug=1
shoutcast2clientdebug=1
shoutcastsourcedebug=1
statsdebug=1
streamdatadebug=1
threadrunnerdebug=1
uvox2sourcedebug=1
webclientdebug=1
yp2debug=1

[/QUOTE]
 
Laatst bewerkt:
Heb je überhaupt wel nano?
En waar staat sc_serv.conf? Kijk eens met: find -name sc_serv.conf
Bij welke stap loop je vast?
 
Hoi PHP4U

ik heb weet ik veel nano ??? geen idee wat het is.
Enige ik zie is ik met putty kan inloggen OP mij server en daar de command "sudo nano sc_serv.conf"
dan krijg ik een soort ms dos promt venster (in putty) met als titel "sc_serv.conf" dus ik neem 100% aan ik juist ben in de configuratie ervan!

Als ik de 2 regels: (wegens copy op helpmij onherkenbaar gemaakt)
userid=xxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxx
licenceid=xxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxx
handmatig toevoeg aan deze server instellingen, en erna opslaat met ctrl + x daarna met "y" bevestig en opslaat met de zelfde bestandsnaam: sc_serv.conf

Als ik dan naar me pagina gaat: link dan staat deze userid & licenseid NIET in de lijst.
Sterker nog, wat ik zelfs ook wijzig uit stap 4 hij slaat het volgens mij niet goed op... ik gebruik toch echt de juiste commands! (ctrl + x daarna met Y besvestigen en de zelfde bestandsnaam)

ergens gaat het fout bij stap 4... shoutcast herkent me config niet.

note: ik lees op internet veel documenten je d.m.v. een kladblokje zelf een bestand kan maken en deze dan toevoegt.
heel erg leuk allemaal... maar waar UPLOAD ik hem dan?

ik snap er compleet niets meer van, enige idee HOE ik sc_serv.conf bewerkt in putty ?

Code:
En waar staat sc_serv.conf? Kijk eens met: find -name sc_serv.conf
Dit ga ik nu eens uitproberen!

edit: hij zegt meteen dit: ./sc_serv.conf
Zou het bestand dan ./sc_serv.conf heten i.p.v. sc_serv.conf ???
edit: helaas dit heeft ook niet geholpen dus!
 
Laatst bewerkt:
Als je wilt weten of je nano hebt (texteditor), typ het eens in je # shell?

Maar als je zulke basale dingen niet weet, dan hoop ik wel dat je wel weet hoe je jouw server up-to-date kan houden.

Anyway ./ betekent dat je in de huidige directory zit. Dus daar staat je config. Maar nog steeds hebben we nog geen concreet probleem gehoord. Waar loop je vast en nog belangrijker: wat gebeurt er en wat zie je?

En ik snap je verhaal over uploaden niet.
 
Laatst bewerkt:
Beste PHP4U

Ik heb een gehuurde centos 7 server met root login gegevens die ik via putty kan beheren.
Daarop heb ik een werkende centovacast geinstalleerd met mogelijkheden om 10 radio stations aan te maken.

1 station met de naam "topbeats radio" op poort 8070 speelt volop muziek, maar deze wordt NIET weer gegeven in de shoutcast pagina.
hiervoor dien je een authhash toe te voegen en te koppelen aan de server.
Je hebt dan een rmo pagina waar je deze registreert, maar een licenseid & userid moet toevoegen aan de server (dus handmatig toevoegen)

Dat handmatig toevoegen snap ik niet! Waar voeg ik hem toe? deze vraag blijft tot heden onbeantwoord!
Shoutcast blijft zeggen: jou userid & license id moet je handmatig toevoegen aan de sc_serv.config
maar als ik toch niet weet hoe ik dat doe, kan toch wel iemand me uitleggen hoe je dat doet?

blijkbaar is deze vraag te ingewikkeld, of weigerd men een antwoord tegeven op die vraag.
(aldus bij shoutcast)
ik ben t beu en probeer t nu eens via een forum.

het doel: Topbeats radio toegevoegd hebben op de shoutcast pagina hier/ onder een https (ssl) groen slotje dus!
Echter blijft op de shoutcast pagina staan: authhash is NIET geregistreert, terwijl deze in de rmo WEL is geregistreert.

ik snap er de ... niet meer van :confused:

edit: Dat de website niet praktisch werkt en of ik weet hoe ik een server up to date houdt doet niet ter zake aan deze gerelateerde vraag. het zegt wel wat idd van me kennis, ik ben een beginner!
 
Ga eerst eens na of het bestand wel aangepast is met jouw configuratiewijzigingen i.p.v. van via Shoutcast aan te nemen dat het niet ingevuld is? Verder heeft die hash niks met maken met SSL.

en of ik weet hoe ik een server up to date houdt doet niet ter zake aan deze gerelateerde vraag. het zegt wel wat idd van me kennis, ik ben een beginner!
Ik vraag dit niet voor niks. Het zou zonde zijn als je belangrijke kennis mist, en je server gevaar loopt, en misschien onderdeel vormt van een botnet, doordat je foute configuratie hebt of oude packages. Daar zou je hosting ook niet blij mee zijn.

Als je met Linux werkt: Zorgt dat je basis kennis hebt van bestandsbeheer, en zorg dat je weet hoe je met yum (CentOS) je packages kan updaten. En zorg er bij voorkeur voor dat je een snapshot kan terugzetten via je hostingpartij, voor als je server in de shìt draait.

Enfin: Check ook dit even: https://help.shoutcast.com/hc/en-us/articles/115002846774-Authhash-Management
Misschien kan je er wat mee.
 
Laatst bewerkt:
Ga eerst eens na of het bestand wel aangepast is met jouw configuratiewijzigingen.

Dat is nu juist het probleem!
dat is het dus niet, anders stond die wel vermeld op: deze pagina

ik stel 1 vraag: Hoe wijzig ik het bestand sc_serv.conf
het antwoord is: Je moet eens nagaan hij gewijzigd is, en weet je wel hoe je dat doet, en je meot hem handmatig toevoegen etc... dit is toch niet het antwoord ik zoek :(

(edit: Als je een auto koopt en zegt ik wil er een spoiler erbij hebben die ik zelf erop monteerd... maar je weet niet eens hoe je zo ding erop zet, ga je ook niet antwoorden heb je wel een rijbewijs... misschien een stomme citaat wel een voorbeeld van mijn openstaande vraag. Ik zoek een antwoord hoe ik de userid & licenceid toevoeg aan de server)
 
Daar zou je hosting ook niet blij mee zijn.

b.t.w. ik host hem zelf! (zie #5 ) :d

Note: Tevens al bedankt voor het meedenken, ik doe dit ook voor het eerst. (kwa beveiligen e.d. heeft iemand me al geholpen, dat zit wel goed)
 
b.t.w. ik host hem zelf! (zie #5 ) :d
Dan alsnog heb je een provider! Tenzij je zelf op de AMS-IX of een dergelijke knooppunt bent aangesloten met RIPE-aanmelding ;)

Dat is nu juist het probleem!
ik stel 1 vraag: Hoe wijzig ik het bestand sc_serv.conf
het antwoord is: Je moet eens nagaan hij gewijzigd is, en weet je wel hoe je dat doet, en je meot hem handmatig toevoegen etc... dit is toch niet het antwoord ik zoek :(

Je hebt toch de stappen gevolgd? Dan wil je toch weten of het gewijzigd? En dus bekijk je of de wijzigingen zijn aangebracht.
Niets meer dan logisch als je twijfelt!
 
Laatst bewerkt:
100% eens

Nadeel is: hij heeft het NIET gewijzigd, want het wordt in shoutcast NIET weer gegeven!

Ga eerst eens na of het bestand wel aangepast is met jouw configuratiewijzigingen i.p.v. van via Shoutcast aan te nemen dat het niet ingevuld is

edit: Er over heen gelezen :eek:
note: hoe kan ik het controleren dan?
 
Laatst bewerkt:
Je weet hoe je het bestaande bestand moet wijzigen, dus lijkt het mij ook niet zo heel lastig om te kijken of het aangepast is :p
Het kan net zo goed zijn dat er een spelfout in de variabele/constante staat waardoor hij het niet herkent.

Nooit aannames nemen als je twijfelt, maar altijd controleren. Anders blijf je in een tunnelvisie hangen.
 
Laatst bewerkt:
Je weet hoe je het bestaande bestand moet wijzigen.

Ow daarom zet ik de vraag neer van "HOE doe ik dat" hier neer.
Als ik het weet, zal ik niet de vraag stellen HOE...

edit: dus nee... ik weet NIET hoe (eerder in #1, #3, #7 ook vermeld)
note: shoutcast zegt: Laat ze bij centovacast het eens controlleren, dit dus reeds gedaan maar zal wel een weeke duren er antwoord komt bij dat support. :rolleyes:
 
Dat wist je toch?

1= login to my server in putty as root login
2= i go to: # sudo nano sc_serv.conf
3= i see a list of configuration, ........................
Kijk of het aangepast is. Want uit de rest van je stappen zou je kunnen verwachten dat het gelukt zou zijn. Tenzij je eventuele errors negeert.
 
Ga eerst eens na of het bestand wel aangepast is met jouw configuratiewijzigingen

nou hij staat er wel degelijk tussen. (logisch heb hem ook toegevoegd & opgeslagen)
Echter beweerd shoutcast support hij er NIET instaat in de configuratie op deze pagina staat.
Dus daar zit de fout... shoutcast blijft volhouden ik hem niet hebt toegevoegt, ik ga aan me zelf twijfelen of ik hem wel juist hebt geconfigureerd.

de vraag ligt nu bij centovacast, die moeten dit eens controleren (al dus shoutcast support)

edit: de authhash blijft op ongeregistreerd staan in shoutcast, terwijl ik in de rmo een geregistreerde authhash hebt aangemaakt. (hoe kan hij dan ongeregistreerd zijn)
daarnaast je voegt de userid & licenceid volgens mij juist toe, maar ze worden niet op de server herkend.

zou er een blokkade zitten op de server? (ik wacht wat support van centovacast te zeggen heeft op aanleiding van shoutcast support)
 
Dan kunnen we de zekerheid van het opslaan nu bevestigen.

Standaard zitten er geen blokkades op een server, maar ik raad aan om op reactie van Centovacast te wachten.
 
Even uit mijn blote hoofd. In Nano na het wijzigen eerst Ctrl+O (=Write) en dan pas Ctrl+X (=Exit)

Of file is read_only.
 
Even uit mijn blote hoofd. In Nano na het wijzigen eerst Ctrl+O (=Write) en dan pas Ctrl+X (=Exit)

Of file is read_only.

Als je het draadje leest, dan blijkt dat het wel opgeslagen wordt :).
 
hallo

ctrl + o of ctrl + x is beiden voor op te slaan (aldus de laatste info van shoutcast support)
Ik heb even gewacht op het centovacast support en heb al reactie (ik dacht dit gaat lang duren bij hun)

The sc_serv file, for each station, is located at
/usr/local/centovacast/var/vhosts/USERNAME/etc/server.conf

Make sure to replace USERNAME with the actual username of the station.

Regards,

Centova Technologies Inc.

ik zit zelf met de vraag... moet ik nu naar putty gaan, als root inloggen en dan deze command line invullen met het juiste username?
Het is even een spelen dan ermee, hopen t goed komt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan