• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabellen samenvoegen zonder handmatige filters (dus alleen formules)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stiffmeister

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 sep 2019
Berichten
1
Goedenavond,
Hopelijk kan iemand mij helpen met deze breinbreker.
Ik kreeg een opdracht om bijgaand vraagstuk op te lossen, maar ik krijg het niet voor elkaar.

De vraag:
"Create two tables of data, one is “Old”, the other “New”. They contain both session and bounce rate data for the same dimension.

Using only Excel formulas, no manual filtering, create a new table:

¬It compares Old to New based on the change in number of sessions
It shows a top 30 results from the top 100 selection ¬
Ordered by rank
¬The rank indicates the number of positions the row has changed from Old to New ¬
The top result has risen the most ¬
Results are only included in the table when their Bounce Rate is below 90%
newcomers [only in New, not in Old] are also excluded ¬

Bear in mind showing two different results with equal rank change."

De fictieve data zou uit Google Analytics, maar deze heb ik dus niet. Hiervoor heb ik maar even ASELECTTUSSEN gebruikt om random data te genereren.
Sessions kunnen tussen 0-500 liggen en de bounce rate is een percentage dus ligt tussen 0-100.

In de bijlage een begin waarin ik zelf gehobbyd heb, maar zoals ik al zei kom ik er hier écht niet uit.

Wie oh wie kan mij helpen, mijn dank is groot :love::love:
 

Bijlagen

  • Helpmijvraag1.xlsx
    17,3 KB · Weergaven: 25
Van wie kreeg je deze opdracht? Met formules kan je geen nieuwe tabel maken. Waarschijnlijk gaat deze huiswerkopdracht over PowerQuery en dan zal je dat even in 1 van je studieboeken moeten opzoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan