AntiVirus programma gestopt met werken en niet verwijderbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonievb

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2012
Berichten
64
Hallo,

Een tijd terug heb ik Bitdefender AntiVirus free geïnstalleerd en er een lange tijd gebruik van gemaakt. Laatst ontdekte ik alleen dat het programma niet meer tussen de icoontjes rechts in de taakbalk staat. (waar ook volume, wifi etc. staat) Ik heb toen gekeken bij 'Apps en onderdelen' en daar stond nog wel Bitdefender AntiVirus Free en Bitdefender Agent. Ik probeerde beide programma's te verwijderen maar alleen de Agent kon ik verwijderen. Wanneer ik AntiVirus Free probeer te verwijderen krijg ik de onderstaande melding te zien:

bitdefender foutmelding.png

Ik heb toen gekeken bij het onderdeel 'Beveiliging in een oogopslag' maar daar stond niks meer over of ik beveiligd ben of iets. (zie hieronder)

beveiligingineenopslag.png

Nadat ik een aantal Windows updates heb gedaan kan ik weer items zien bij 'Beveiliging in een oogopslag' en zie ik dat mijn virus- en bedreigingsbeveiliging word beheerd door uw organisatie. (zie hieronder)

windows beveiliging.png

Graag wil ik Bitdefender helemaal van mijn computer verwijderen en Bitdefender opnieuw installeren en gebruiken (volgens Consumentenbond is het een gratis goede Virus beveiliging dus vandaar).

Met een uninstall bestand van de website van Bitdefender heb ik ook geprobeerd om het programma te verwijderen, maar dat is niet gelukt. Het staat nog steeds tussen mijn Apps en onderdelen.

Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen? Alle reacties zijn welkom, hoor het graag.

Gr. Antonie
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Meestal moet je dat de-installeren doen vanuit de zgn Veilige Modus van Windows, omdat de virus scanner onderdelen dan niet geladen worden.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode
https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/hoe-start-je-windows-10-op-in-veilige-modus-69260/

Jouw plaatjes zijn niet te zien.
Hoe dat moet kun je in de Help vinden van dit forum:
https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/610881

Thanks voor je snelle reactie. Ik ben zelf wat later met terugreageren...

Goed dat je het zegt van de afbeeldingen, was mij niet opgevallen. Heb de screenshots nu opnieuw geüpload.

Ik denk dat het probleem ligt bij het niet vinden van het bestand BPinstaller.exe. Is de pc opstarten in veilige modus en dan verwijderen nog relevant?
 
De-installeren van de meeste virusscanners gaat het best in veilige modus, soms moet het zelfs.
Tip: mijn antwoord staat pal boven antwoord, je hoeft het niet meer te quoten, maakt het forum niet prettig leesbaar.
 
Uninstalling Bitdefender using the uninstall tool
of met Revo uninstaller.
 
"Uninstalling Bitdefender using the uninstall tool of met Revo uninstaller." Volgens mij wel gebeurd. Gewoon opnieuw installeren en kijken wat dat oplevert.
 
Na een aantal pogingen is het eindelijk gelukt om de verwijderde Bitdefender software te her-installeren. Ik heb de nieuwste versie op dit moment van Bitdfender gedownload en toen lukte het installeren wel.
In de veilige modus stond Bitdefender niet tussen mijn programmalijst, maar wel in de normale modus. Hoe het volledig verwijderen van de oudere versie nu is gelukt is nog steeds vaag, in ieder geval heeft de nieuwste versie het verholpen.

Iedereen bedankt voor de hulp.
 
Vreemd allemaal. Kan zijn dat je de browser had moeten resetten. Als het mij niet lukt het securityprogramma te installeren dan chat ik met de fabrikant en die nemen de pc over en zorgen dat het in orde komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan