• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen met Average automatisch aanvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdwinSchmidt78

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2019
Berichten
5
Beste,

Ik hou elke dag bij hoeveel liter brandstof ik gebruik naar mijn werk.

In Excel heb ik een cell met een gemiddelde gemaakt. De hoeveelheid data wordt elke dag aangevuld.
Mijn vraag is of er een mogelijkheid is om de cellen die dus erbij komen, automatisch in de cell met gemiddelde aan te vullen, of moet ik dan telkens handmatig die cellen toevoegen?

Alvast bedankt,
 
Dat kan bijvoorbeeld door de verwijzing naar het bereik afhankelijk te maken van de lengte van het bereik:
Als bijvoorbeeld vanaf A1 naar beneden de liters worden ingevuld kun je deze formule gebruiken.
Code:
=GEMIDDELDE(VERSCHUIVING(A1;;;AANTALARG(A:A);1))
 
Zet je bron om naar een tabel en je hebt hier geen omkijken meer naar, de verwijzingen worden dan automatisch bijgewerkt.
 
Dank voor je antwoord:
Het is wel zo dat de cellen niet opeenvolgend zijn.
Het betreft een tabel met meerdere gegevens.

De cellen waarom het gaat zijn telkens: B26, B36, B46, B56 ...enz
Er zit dus wel repetitie in.
 
Beantwoording van de vraag schreeuwt weer om een representatief VOORBEELD bestandje... (Excel)
 
Bij deze het voorbeeld.
Ik vind het leuk en handig om het e.e.a. voorlopig even bij te houden.

Elke dag komen er dus gegevens bij.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    27,2 KB · Weergaven: 19
Sta je open voor een andere tabelopmaak? Het voorbeeld is in mijn optiek een heel onhandige manier om gegevens bij te houden...
 
alles wat het makkelijker maakt, sta ik open voor. Ik wete alleen niet hoe dat precies bedoelt word.

De tabellen in het voorbeeld worden door een app gegenereerd en die plak ik in de excel.


Alvast bedankt,
 
Hmm.. de tabel verbouwen was me iets teveel werk. Vandaar toch maar formules, kun je lekker blijven plakken. Benodigd zijn GEMIDDELDE.ALS en SOM.ALS. Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • voorbeeld (AC).xlsx
    26,5 KB · Weergaven: 15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan