advies computer en IT inrichting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vossie75

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
52
Mijn vraag valt mogelijk onder meerdere forum groepen maar dit leek zo even de meest geschikte:

Momenteel ben ik aan het kijken naar het kopen van een nieuwe bedrijfscomputer.
Maar tijdens het nadenken over wat ik nodig heb kwamen er diverse vragen bij me op over hoe alles nu op mijn bedrijfscomputer en privé computers geregeld is en hoe dat beter kan.
Momenteel is mijn situatie niet ideaal. Kenmerken van huidige situatie:

- 4 computers, 2 laptops, 4 mobiele telefoons, NAS en 3 printers
- Alles (op mobiele telefoons na) op 1 locatie maar dat zal volgend jaar veranderen
- Per computer eigen software en eigen bestanden
- Nog geen backup
- Diverse externe opslagruimtes zoals dropbox, onedrive, google drive enz.
- Gebruik van skype en ip telefonie

De wens is om dit beter te organiseren met daarbij de volgende punten:

- Bestanden veilig vanaf elke locatie beschikbaar met toegangsbeheer wie welke mappen/bestanden mag inzien
- Goede backup van alle bestanden met bij voorkeur meerdere versies van elk bestand
- Computer instellingen backup zodat bij crash (of geval van ransom software) alles zo teruggezet kan worden
- Virus beveiliging van computers/bestanden (werk nu wel al met virusscanner)
- Gedeelde agenda’s (iedereen prive een eigen agenda, zakelijk een agenda) waarbij belangrijke afspraken gelijk in iedereen zijn agenda zichtbaar zijn
- Belangrijke programma’s vanaf elke locatie beschikbaar hebben inclusief instellingen (office, Putty, filezilla, teamviewer, enz.)
- Overal en vanaf elk apparaat kunnen printen.
- (automatische) keuze van juiste printer en/of printerlade voor juiste bestand (pakbonnen automatisch uit de labelprinter, pakbonnen uit laser printer lade 1, overige zwartwit prints uit laser printer lade 2 enz.

Voor backup online en harde drive zijn ook weer tal van oplossingen als KPN backuponline, Strato, Porton, Transip enz.

Aangezien ik zelf de kennis mis om de juiste onderdelen te kiezen en af wil van het houtje touwtje gebeuren en niet goed weet waar te beginnen zoek ik wat advies van mensen die wel weten waar ze het over hebben en uiteindelijk ook hulp bij het installeren van alles.
Wie heeft er advies?
 
Vraag 1. Welk merk NAS heb je nu? QNap, Synology of iets anders?



Alles kan worden geregeld zoals jij wilt. Klein nadeel is wel dat er dan een flinke investering nodig is om alles vlekkeloos te laten werken.
Kunnen we 90% aanpakken dan is dit best voordelig te doen.

Het idee van dit forum is dat wij je helpen bij het zelf uitvoeren van hetgeen je wilt. Wil je een degelijk plan en uitvoering, kan ook maar dat zou dan een betaalde opdracht worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan