Programmablad vereniging + lotnummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjanarjanarjan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2019
Berichten
3
Geachte heren & dames,

Ik loop tegen het volgende aan en weet niet goed, hoe ik dit moet oplossen.

In Word heb ik een programmablad gemaakt in A5 formaat, dit programmablad wil ik bijv. 100x afdrukken. Ieder blad wil ik voorzien van een lotnummer, dus op het eerste programmablad moet bijvoorbeeld 001 komen te staan en op het laatste blad 100.

Conclusie ik heb een standaard programmablad met 1 variabele tekst, hoe kan ik dit het makkelijkste doen?

Alvast bedankt voor uw antwoorden/oplossingen
 
Een oplossing is een samenvoegbestand maken in Excel met 100 nummers waarmee je het document dan kan samenvoegen. Het nummer zet je dan als veld in je document op de plek waar je hem hebben wilt. Volgens mij de makkelijkste oplossing.
Anders zou je moeten gaan programmeren.
 
Een oplossing is een samenvoegbestand maken in Excel met 100 nummers waarmee je het document dan kan samenvoegen. Het nummer zet je dan als veld in je document op de plek waar je hem hebben wilt. Volgens mij de makkelijkste oplossing.
Anders zou je moeten gaan programmeren.

Beste OctaFish,

Bedankt voor je mogelijke oplossing. Zou je je antwoord nog iets meer in "Jip & Janneke" taal kunnen uitleggen, hoe ik dit kan doen?
 
Als je belooft NOOIT meer de QUOTE knop te gebruiken om antwoord te geven :). Die is daar namelijk absoluut niet voor bedoeld. Kijk bijvoorbeeld eerst eens naar het grote tekstveld <Snel reageren> (kun je gelijk je antwoord typen) of de knop <Reageer op bericht>. Vele malen groter, en veel mooier dan de Quote knop.

Wat je moet doen is simpel: maak in Excel een ‘tabel’ met in A1 de tekst “Nummer”, en daaronder zet je in A2 de waarde 1 en in A3 de waarde 2. Vervolgens selecteer je beide cellen, en trek je met het ‘vulgreepje’ (zwarte vierkantje rechtsonder) de cellen naar beneden tot je de waarde 100 hebt bereikt. Of je zet in A3 de formule =A2+1, en trek die formule naar beneden, heeft hetzelfde effect.
Dat bestand sla je op, en daarna maak je in Word van je document een Samenvoegbestand op het tabblad <Verzendlijsten> (geloof ik, ik kan de naam nu niet controleren). Dat samenvoegbestand koppel je vervolgens aan het Excel bestand.
Als dat gebeurt is, kun je op het eerste blad waar je het nummer nodig hebt, het veld <Nummer> zetten. Hiermee heb je een koppeling gemaakt met het gegevens bestand, en als je dit document nu gaat samenvoegen, dan krijg je 100 documenten met de opvolgende nummers.

Post anders een voorbeeldbestandje, dan kunnen we dat wel voor je inrichten.
 
Sorry, zal het nooooooooooooooooooooooooooooit weer doen.

Super oplossing, precies wat ik bedoel!!!!! Ben je eeuwig dankbaar:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan