• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Scores leerlingen automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal321

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2017
Berichten
198
Ik ben een sportleerkracht op een lagere school en neem elk schooljaar enkele atletiektesten (uithouding, hoog- en verspringen, sprinten) af van de kinderen.
Ik heb voor elk onderdeel een omrekentabel opgemaakt met de scores die elk kind toegekend krijgt naargelang leeftijd, geslacht en resultaat. (zie bijlage)
De tabel van het hoogspringen heb ik ook als voorbeeld geüpload.

Het 1ste tabblad is van toepassing op kinderen uit het 3de leerjaar. De hoogte die ze gesprongen hebben wordt weergegeven door het kleuren van de vakjes.
Wat ik graag zou verkrijgen is dat de computer zelf de scores invult afhankelijk van de 3 parameters leerjaar, geslacht en resultaat. De info moet gehaald worden uit de omrekentabel.

Ik heb slechts een basis kennis Excel en vrees dat dit niet zomaar met bijv. voorwaardelijke opmaak valt te regelen. Iemand een idee hoe dit moet? Of valt dit gewoonweg niet uit te leggen. :D
 

Bijlagen

  • 3de t.e.m. 6de leerjaar (hoogspringen).xlsx
    18,2 KB · Weergaven: 16
  • Omrekentabel hoogspringen.xlsx
    11 KB · Weergaven: 16
Excel kan niet rekenen met kleuren en ook niet met tekst. Wordt er maar 1 keer per leerjaar getoetst op het onderdeel hoogspringen? Met INDEX() en VERGELIJKEN() zal het wel mogelijk zijn maar met deze opzet niet.
 
Er wordt inderdaad maar 1 keer getest.
Wat moet ik dan allemaal wijzigen wil excel het wel kunnen uitrekenen?
 
Spelen met Macro's.
 

Bijlagen

  • Hoogspringen.xlsm
    31,5 KB · Weergaven: 51
@ BikerBill64:

Super! Dit is het gewoon! Dank u wel! :thumb:

Ik had een vermoeden dat het met macro's wel zou lukken. Maar ik ken jammer genoeg niets van macro's. :( En het lijkt me ook niet iets dat je vlug effe leert? :confused:
Kan/wil je voor mij ook de andere atletiektesten aanpakken met macro's? :eek:
 
Hallo Pascal,
Ja hoor, neem maar contact op via mijn website (zie hieronder).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan