• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele resultaten in dropdown menu in Excel verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EchoPut

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2019
Berichten
3
Ik ben een database / uitgifte formulier aan het maken voor de hardware bij ons.
Nu krijg ik bij het formulier bij de te selecteren medewerker (F2), de medewerker die 2 apparaten (in tabblad HARDWARE) heeft dubbel te zien in het dropdown menu. Bij 3 apparaten 3 keer etc.
Ik zou in het dropdown menu eigenlijk alleen unieke waarden willen zien.

Bij de hardware die ik wil selecteren op het formulier (D21 en D27) voor de gebruiker, krijg ik ook de hardware te zien van andere medewerkers.
Hier zou ik eigenlijk alleen de hardware willen kunnen selecteren van de medewerker die ik in het uitgifte formulier bij F2 heb geselecteerd.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Het mooiste zou zijn als het formulier apparaten uit zichzelf toevoegd, maar als bovenstaande 2 dingen werken ben ik al heel blij.
 

Bijlagen

  • Uitgifteformuliertest.xlsx
    50,1 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Je kan toch een tabelletje maken met de medewerkers en deze in de gegevensvalidatie gebruiken?

Met een matrixformule zijn de gegevens per medewerker vrij eenvoudig in het formulier zichtbaar te maken. Gebruik bij voorkeur geen samengevoegde cellen en als je wat meer logica aanbrengt in de volgorde op het formulier en de tabel dan is de formule wat consistenter te maken.
 

Bijlagen

  • Uitgifteformuliertest.xlsx
    52,8 KB · Weergaven: 43
Bedankt, :thumb:
ik zat eerst met het probleem dat de matrixformules niet wilde werken bij mij.
Maar ben er inmiddels achter dat dit komt doordat ik het lijstscheidingsteken op , bij de settings had staan ivm een csv file wat ik voor collega's in de US moest maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan