• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sheet werk uren reistij overuren %

Status
Niet open voor verdere reacties.

Workmate

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2017
Berichten
14
Hallo

ik ben in een vorige vraag stelling goed geholpen ik dacht dat alles prima werkte alleen in de praktijk blijkt het niet helemaal te werken zoals wij dachten.
In de formules loop ik vast ik heb voorbeeld bijgevoegd wat nu geel gemarkeerd is zouden de uitkomsten moeten worden wie kan mij helpen ?


ik ben vergeten nog wat dingen erbij te zetten:
De werkdag is 8u als er minder als 8u gewerkt is het netto uren (kolom V)
Als het meer of minder als 8u is dan komt het in in kolom X (positief of negatief)
in kolom Y komt dan de extra reistijd buiten rooster (als er meer als 8u gewerkt is ) in het voorbeeld cel Y6 & Y7
De eerste 2 overuren vallen onder 0.78% Kolom Z (dit is minus de reisuren buiten rooster kolom Y)
Alles boven de 2 uur overwerkt valt onder 0,89% kolom AA
Bij zaterdag werk vallen alle uren onder 0,98%

volgens mij maken alle voorwaarden de formule best moeilijk ik kom er niet uit wie helpt mij
 

Bijlagen

  • Test-werktijd-reistijd berekenen-Voorbeeld .xlsx
    28,2 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Je bestand duizelt mij en anderen waarschijnlijk ook gezien het aantal reacties.

Tussen het duizelen door: er staat een kringverwijzing in AA7, dus dat gaat niet werken
 
Is toch dezelfde probleemstelling als in de vorige topic? Iets ander jasje. Je maakt het blijkbaar zelf zo ingewikkeld dat je het zelf niet meer kunt volgen. Is dit een huiswerk-, schoolopdracht? Als je namelijk werkelijk iemand moet uitbetalen zit die niet te wachten op zaken die niet te volgen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Goede middag Jan ik begrijp dat het moeilijk is ik ga het proberen uit te leggen per kolom/cel;
Kolom V staat de berekening van netto uren totaal
Kolom X zijn de extra uren (overwerk + extra reisuren) of de uren die minder als 8 uur zijn gemaakt . In dit geval totaal netto uren zijn 13u (cel V6)-8u( staat op hulp blad) = 5u (overwerk en reistijd) bij elkaar op geteld.
In kolom Y zouden de reis uren buiten rooster moeten komen te staan (kolom P cel 6) deze zouden van de 5u in kolom X cel 6 moeten worden afgetrokken uitkomst zou dan zijn 5u (cel x6) -2:30u (cel P6) = 2:30 u (cel Y6)
In kolom Z (cel z6) zouden de eerst 2 overwerk uren moeten komen dus dit zou dan moeten worden de 5u (cel x6)-2:30u (cel P6) met maximaal 2uur
In kolom AA zou de overige tijd moeten (dus de overwerktijd meer als 2 uur) dit zou dan zijn 5u (cel x6)-2:30u (cel P6) - max 2u (cel z6) =0:30 u

ik hoop dat ik het nu goed heb uit gelegd ik besef dat het complex is .
 
Goede Avond

mijn excuus

Senso jou sheet werkt inderdaad. onze layout is anders en bracht mij op de verkeerde voet. en inderdaad ik zag door de bomen het bos niet meer.
Ik heb nu de vertaal slag kunnen maken. thanks

Het gaat ons niet om de betaling (dit werkte verwarrend voor mij maar om inzicht in reisuren, arbeids uren, reistijd buiten rooster (werkuren) en overwerk uren.

het enige verschil wat eigenlijk verwaarloosbaar is dat er minder als 8u gewerkt wordt dan dan voor reizen de normale uur vergoeding bij ons wordt gehanteerd.
maar als het bekijk gaat dat om een paar centen en uiteindelijk gaat het om het inzicht in de uren en reistijd bij ons .
Het financiële plaatje is mooi mee genomen en met 12 euro cent extra per uur kan ik wel met leven.

nogmaals sorry ik ga er verder mee aan de slag
 
Een man een man, een woord een woord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan