Help, aansluiting afgebroken Externe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisanoA3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2019
Berichten
3
Hallo allemaal, hopelijk kan iemand mij een tip geven;

Ik heb een Western Digital externe HD en de aansluiting van de mini usb is afgebroken van de printplaat. Ik duwde de stekker er op en hup, hele ding naar binnen. Opengemaakt en zag dit:

HD EXT1.jpg

HD EXT2.jpg

Weet iemand of ik die hele connector kan vervangen (of kan ik dat ergens los bestellen)?

Super bedankt alvast
Robin
 
Ja tuurlijk, Conrad! dat ik daar niet op gekomen ben :)

Dank je wel!

robin
 
hmmm....ik zit het nog verder te bekijken (met een sterkere leesbril) en er zijn ook pinnetjes afgebroken. Vrees dat ik een andere printplaat moet hebben die ik er weer op kan schroeven. Enig idee of dat los te koop is? Hoe heet zoiets eigenlijk? Een connector-printplaat of zo? Echt geen idee.....

HD EXT3.jpg

dank weer!
 
Dag, Heel misschien zie je jou model bij advertentiezoeker.nl of op soortgelijke sites wanneer je zoekt op "Western Digital" maar alleen een printplaatje van een externe behuizing denk ik niet. Geen probleem natuurlijk als het voordelig is.

Kijk of de aansluitingen van de harde schijf standaard zijn of dat je bent aangewezen op het zelfde systeem.
 
De printplaat bevat firmware, die speciaal voor dat type schijf bedoelde software bevat.
Dus een nieuwe printplaat gaat niet werken, tenzij hij uit dezelfde fabriek en nagenoeg dezelfde productie datum heeft.
De enige oplossing is een andere USB kabel monteren en zo de data over zetten naar een nieuwe schijf.
 
Hallo

Meest economische oplossing voor u zal zo goed als zeker zijn ... een nieuwe 3.5" enclosure kopen ...

Om u een idee te geven :

https://www.benl.ebay.be/itm/New-To...938299?hash=item1f016d7afb:g:9xAAAOSwhNtdB43B

Intussentijd uitverkocht (was 9.46€)

Een poging om op uw vraag te antwoorden :

Hier zie je de pinout van een mini u.s.b. connector , ook hoe deze er mechanisch uitziet :

https://www.google.be/search?sa=G&h...g4ILCgA&biw=640&bih=669#imgrc=5Mkua-nOxuHkjM:


Deze connector is gesoldeerd op de 4 hoeken , heeft 2 zwarte pinnetjes die doorheen de print zitten en dan de data pinnetjes. (als mechanische bevestiging)

Bij u is de print los gescheurd op de 4 hoeken en tevens zijn die zwarte pinnetjes afgebroken.

De printbaantjes n°4 (n.c) en n°3 (D+) zijn losgescheurd van de printplaat.

Dit is uiteraard te herstellen door iemand met de nodige ervaring/materiaal ....

Of het sop de kolen waard is ....

Peter
 
Laatst bewerkt:
Deze foto is beter....

attachment.php


Het zijn eigenlijk dus 2 printplaten.
Een controller pcb op de HD en eentje voor daarboven die oa SATA omzet naar USB.

Ben met het nummer rev 4060-705078-001 gaan zoeken vond dit:
https://www.hddzone.com/4060_705078_001_wd_pcb_repair.html

Als de main controller met het bios gewoon op de harde schijf zelf zit..... dan is het opzet printplaatje imho alleen maar een SATA naar USB omzetter.

Ik zou zelf er voor kiezen om de harde schijf lost te koppelen van dat 2e printplaatje en of hem ff met een kabeltje aan een SATA poort te hangen of hem even in een ander geschikt extern doosje te stoppen. Werkt dit en zie je alle data, dan kun je gewoon zo een extern doosje permanent gebruiken.
Ik zou dan voor ca een 10-tje alle soldeer risico niet nemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik was al bij 10 euro, nieuw zelfs, blijven steken, eigenlijk dat eerste voorstel wat @ #2 al gedaan is.
Een test met zo een doosje (geleend?) of rechtstreeks met een kabeltje op een SATA poort vd pc en dan weet je hoe je er voor staat.

De TS nu maar eens, we vallen in herhaling...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan