OneDrive maakt geen Schermafdrukken meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik heb aldoor een probleem met OnDrive.
Om Schermafdrukken te kunnen maken moet er een Vinkje aangekruist worden in Instellingen van OneDrive.
Maar Schermafdrukken maken werkt niet, en telkens blijkt dat het bewuste vinkje NIET aanwezig is

2019-09-13 (6).png

2019-09-13 (7).png

Maar alles wat ik er aan doe, ik krijg dit probleem maar niet hersteld.
Ik heb OneDrive al diverse keren geReset, en zelfs verwijderd en wer opnieuw geherinstalleerd

Wie heeft nog een suggestie?

MVG
Dukkel
 
Hallo Heren
Ik heb echt alles geprobeerd, maar alles ging falikant mis.
Dus ik heb Win10 opnieuw geinstalleerd, en nu werkt OneDrive perfect
 
Hallo Mijn Heren

Een nieuwtje:

OneDrive kopieert weer geen Schermafdrukken naar Schermopnemen !!!

Ik heb zelfs een backup van gisteren terug gezet, in de hoop dat de instellingen van OneDrive dan ook weer goed kwamen

Maar nee hoor. Elke keer ontbreekt het inmiddels beroemde Vinkje (zie bericht #1, eerste Afbeelding van 13 September)

Wie kan me hierbij helpen, (Microsoft doet of hun neus bloed, en verwijst me naar aan andere afdeling)

Manamana had wel een link, waar je de laatste OneDrive zou kunnen downloaden, maar ik gebruik de laatste versie reeds, dus ik weet het nu even niet meer
 
Laatst bewerkt:
Hallo Manamana

Ja, ik volg precies die procedure die je opgeeft in die link.

En dan in de Instekkingen / Back-up maken, vink ik, voor de zoveelste keer maar weer dat aangegeven hokje aan.

en zeg ik OK

Dan daarna, ga ik kijken of er weer gekopieerd kan worden. resultaat: Nee dus.

Vervolgens ga ik weer naar Backup in de Instellingen kijken, en verdorie het hokje is weer eens leeg.

M.a.w. door de één of andere oorzaak wordt dat kruisje wordt niet vastgehouden in het hokje.

Als Schermafdrukken zou werken, zou ik er een Schermafdruk van maken en die Schermafdruk in dit bericht importeren. Maar ja dát gaat nu effe niet

Dus wat nu?
 
Laatst bewerkt:
Maak geen problemen als geen problemen zijn.
Vervolgens ga ik weer naar Backup in de Instellingen kijken, en verdorie het hokje is weer eens leeg.
Dit is bij mij zo en bij iedereen zo.
 
Hallo DANIEL162

Wat bedoel je nu? Het is voor mij wel een probleem. Ik gebruik die Schermafdrukken vaak en graag om b.v. met m'n zuster te converseren
En als dat Vinkje niet werkt, worden ook de Schermafbeeldingen niet in Schermopnamen (een onderdirectorie van OneDrive) gezet,
en kan ik deze Schermopnamen niet gebruiken in mijn WhatsApp en/of emailtjes naar o.a. haar toe.
Dus als je een betere methode hebt, houd ik me aanbevolen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel een methode met Knipprogramma voor een tijdelijk oplossing. En deze gebruik ik heel veel en is super snel en ook nog leuk in gebruik met vele mogelijkheden. Leuk om eens te proberen.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13776/windows-10-use-snipping-tool-to-capture-screenshots

Een knipsel opslaan.....Selecteer de knop Knipsel opslaan nadat je een knipsel hebt vastgelegd. In het vak Opslaan als typ je een bestandsnaam, locatie en type. Selecteer vervolgens Opslaan.

Leer wat snelkoppelingen uit je hoofd en print ze uit als geheugen steuntje.

En die locatie van opslaan kan dan onedrive zijn, of een willekeurige map.

Succes Jan.
 
Laatst bewerkt:
Hallo DANIEL162

Maar PicPick werkt wel. Ik heb het uitgetest.
En ik ben instaat om het ook in de map OneDrive\Afbeeldingen\Schermopnamen te zetten
Dus hiermee zijn voorlopig mijn problemen wel voorbij,
alhoewel ik wel nieuwsgierig blijf waarom die fout in OneDrive op treet
 
Wat bedoel je nu?
Ieder keer als je naar: Instellingen - Backup maken - Schermopnamen die ik maak automatisch opslaan in OneDrive ieder keer aanvinken en dan klikken op Back-up begeren..... DIT IS EENMALIG IN GEBRUIK.
Dan moet je opnieuw beginnen als je terug een back-up wil maken. Het is niet automatisch.
 
Hallo DANIEL162

Is het ook mogelijk met het programma PicPick om een Schermafdruk meteen (dus zonder eerst plaatsing in een Tekenprogramma) in OneDrive\Afbeeldingen\SchermOpnamen te zetten ??
 
I
s het ook mogelijk met het programma PicPick om een Schermafdruk meteen (dus zonder eerst plaatsing in een Tekenprogramma) in OneDrive\Afbeeldingen\SchermOpnamen te zetten ??

Zie Post #10 Manamana
Locatie van opslaan kan dan onedrive zijn, of een willekeurige map.
 
Hallo DANIEL162
Ik denk dat het Knipselprogramma me toch meer mogelijkheden geeft als PicPick.
Ik ga weer leren knippen net als vroeger
Mvg
Jan Daniel Filarski
 
Hallo Manamana

En wanneer gaan we dat "gebruiken" dan?
 
Hallo mensen,

Ik ben gestopt met OneDrive, het is aldoor een zeer grote bron van ellende.
Laat Microsoft dit programma onderdeel eerst maar eens goed weer opzetten

Nu heb ik geinstalleerd ShareX v.13.01
Ineens kan (met dat programma) alles wat ik graag wilde.
Dit programma waarmee je echt elke schermafbeelding kunt maken die je maar bedenken kan, lukt alles.
En het vreemde is met dezelfde toetsen aanslag als met OneDrive.
Dus Jan is weer blij.
mvg
Dukkel
 
Snap je het nog niet?
OneDrive is geen programma om schermafdrukken te maken.
Bestanden en foto's opslaan in OneDrive en ze vanaf elk apparaat openen, waar u zich ook bevindt.
Lees dit eens goed!
 

Bijlagen

  • Wat is OneDrive.docx
    1,4 MB · Weergaven: 81
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan