Laptop toets blijft nieet meer zitten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast30

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2019
Berichten
113
Geachte mensen op het forum....

Zoals u op de foto zien is er een puntje van het kunststof vierkantje afgebroken.
Nu past die nit meer mooi onder de toets waardoor ik deze niet meer in mijn laptop kan plaatsen…
Weet iemand waar ik zo'n kunstof dingetje kan kopen ?

graag advies
 

Bijlagen

  • 69899926_10220824562548172_90162212630429696_n.jpg
    69899926_10220824562548172_90162212630429696_n.jpg
    183,6 KB · Weergaven: 67
Zelf heb ik het wel eens geprobeerd maar de vervangende toetsen van andere toetsenborden waren allemaal net iets anders, andere onderdeeltjes pasten dus niet. Hele toetsenborden zijn voor laptops vaak wel te koop.

Zou u het daarom uiteindelijk zelf willen repareren, probeer dan een paar kleine druppels seconden lijm waar bak zout (baking soda) in gestrooid wordt want dit wordt hard en is dan als plastic te bewerken en bij te snijden. Opnieuw het onderdeeltje opbouwen denk ik.

"baking soda super glue"

https://youtu.be/Sq5YJbZXaZk
 
Ik gok op een asus.
Het vervelende is dat je soms alleen het toetsenbord kunt krijgen inclusief de bovenkant van de laptop.
Als je nu precies zoekt op je laptop type is er kans dat je één toets kunt nabestellen. Op ebay is dan best wat te vinden. Prijs variërend van 1 tot 10€ voor die ene toets excl verzendkosten.
 
Het zit hem nét vaak in de verzendkosten. Deze zijn vanuit China gesubsidieerd en laag. Zoek daarom ook op eBay.com en eventueel met notificaties naar het model laptop met advertentiezoeker.nl of een dergelijk Internet programma. Vanaf eBay zijn vaak niet alle toetsen nog beschikbaar, dus zelf het plastic aan een hoekje opnieuw opbouwen is denk ik toch een kortere weg. Of verwissel het raam met eentje die onder de Q zit en schrijf de ASCII code voor Q (Alt ingedrukt) op de onderkant van de computer.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_fr...esc=0&_sop=15&_osacat=0&_odkw=Single+Key+Only
 
Laatst bewerkt:
Beste helpers....
Hartelijk dank voor de vele reacties en adviezen

Ik heb een Asus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan