• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische nieuwe maanden toevoegen aan formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

echolyn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2019
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag waar ik zelf absoluut niet uit kom. Ik hoop jullie wel.

Ik heb een bestand waarbij ik in een werkblad een aantal regels voor het jaarbudget heb staan en daarachter 12 maanden, waarbij ik een seizoenspatroon per maand heb. Dus bijvoorbeeld autokosten is verdeeld over 12 maanden.

In het volgende tabblad zet ik de actuele cijfers, in 1 kolom de maandcijfers en in de kolom ernaast de cumulatieve bedragen. Nu wil ik eigenlijk automatisch het juiste maandbudget (vanuit het andere tabblad) er bij de actuele maandcijfers hebben en in de kolom daarnaast de cumulatieve budgetbedragen. Dus bijvoorbeeld als ik tot en met april cijfers heb: In kolom B de actuele cijfers (komt automatisch vanuit een download), in kolom C het budgetbedrag van April (doe ik nu handmatig toevoegen elke maand), in Kolom D cumulatieve actuals (komt automatisch van download) en daarnaast in kolom D het cumulatieve budget t/m april (doe ik dus handmatig).

Aangezien ik dit voor 12 bedrijven moet doen, kost dit aardig wat tijd. Als ik bijvoorbeeld in een cel de maand zou kunnen aangegeven, zou het mooi zijn als ik de juiste maandbudgetten van de maand er in krijg en de juiste cumulatieve bedragen.

Weten jullie hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!
 
Hallo Echolyn,

Welkom op dit forum. Je gaat veel sneller een antwoord op je vraag krijgen als je een (geanonimiseerd) voorbeeld bestandje toevoegt. :D
 
Thanks!

Bijgevoegd bestandje is wellicht duidelijker :)

Hoe krijg ik het voor elkaar om de gele velden automatisch bij te werken als ik een maand verder ben

Hartelijke groet,

Echolyn
 

Bijlagen

  • test budget.xlsx
    11,7 KB · Weergaven: 21
Bijvoorbeeld
 

Bijlagen

  • test budget(tsh).xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 19
Zo bijvoorbeeld:
 

Bijlagen

  • Test budget.xlsx
    11,9 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
echolyn

Bekijk de formules in blad1 nog eens goed want volgens mij ziet daar een grote fout in

Je deelt namelijk door een percentage maar je moet juist vermenigvuldigen.
( in R7 moet 8,33 % staan en niet 8,33)

In cel E7 staat dan:
=$D7/R7

Maar dit moet volgens mij staan:
=$D7*R7

Anders klopt de som in kolom D niet.
 
Laatst bewerkt:
Fantastisch! Jullie oplossing werkt in mijn bestanden!

Dank, hier heb ik een tijd naar lopen zoeken!

Enne.... inderdaad was het test bestandje niet helemaal correct...... Maar dank!

Hartelijke groet,

Echolyn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan