wordpress vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Berichten
1.399
Ik heb op de pagina bestuur "(c)nvdzel" staan, ik wil dit graag kwijt maar hoe doe ik dit?
Dank

www. bridgekoggenland. nl pagina bestuur.
 
<p><strong>©</strong><strong>nvdzel</strong></p>
kan je toch weghalen? Of ben je de beheerder niet dan mag je niet zomaar wat doen met een copyright. © staat voor copyright en is wat anders dan (c)
 
@VebA: © en (c) is hetzelfde.
@kappel: Mogelijk staat deze copyright-tekst in de pagina.
 
vertel mij maar waar die pagina Bestuur is.

Oh en op pagina http://bridgekoggenland.nl/kofferbridge/ doet het plaatje het niet.

Maar goed, ik zie wat je bedoelt, ik lees het op de home pagina.
Als jij dit niet bent, mag je het niet weghalen.
En ik neem aan dat je het niet bent.....of jij moet Nico van der Zel zijn.

Ben jij dit wel dan moet je even naar dat bericht gaan en je kan het gewoon weghalen.

Maar nogmaals, als het geschreven is door diegene en jij bent dat niet, mag dat gewoon niet. Of in overeenstemming met die persoon.
 
Laatst bewerkt:
Er klopt nog meer niet.
Als bestuurslid van een vereniging kun je geen 'eigen' copyright hebben op een verenigingspagina.
Als vereniging mag je geen namen en geboortedata van leden publiekelijk toegankelijk hebben
En zoals femke98 al schreef "http://bridgekoggenland.nl/wp-content/uploads/2017/09/kroegendrive.jpg" bestaat niet.
 
Er klopt nog meer niet.
Als bestuurslid van een vereniging kun je geen 'eigen' copyright hebben op een verenigingspagina.

Ik citeer van Charlottes Law:

Auteursrecht rust op alles dat voldoende origineel is. Denk bijvoorbeeld aan foto’s, video’s, muziek, teksten, grafische vormgeving, illustraties en beeldhouwwerken. Alleen wanneer iets te eenvoudig is, zoals zinnen die we dagelijks uitspreken of iets dat iedereen wel kan verzinnen, daar rust geen auteursrecht op. Je hoeft het verder niet in te schrijven, je krijgt het vanzelf. - Lees hier verder: https://www.charlotteslaw.nl/auteursrecht/
 
Er klopt nog meer niet.
Als bestuurslid van een vereniging kun je geen 'eigen' copyright hebben op een verenigingspagina.

Ja wel, dat mag zeker. Als een voorzitter een stuk schrijft of een lid van een commissie schrijft over een evenement wat in de vereniging is gehouden, dan is dat copyright voor die persoon. Dan mag je dat echt wel onderaan het artikel zetten.
Maak je het artikel samen met de andere commissieleden, zet je eronder (c)commissie.
 
Bij mijn weten, als je een stuk schrijft namens de vereniging, is het copyright van de vereniging en niet van het persoon (en dit is volgens mij een verenigings-stukje)
 
Om even het juiste eind erbij te zoeken:

Als meer makers samen één werk maken, dan hebben zij ook samen het auteursrecht. Voor het gebruik van dat werk is dan de toestemming van alle rechthebbenden nodig.
Zie ook: https://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/Een-werk-meer-makers

Het auteursrecht is dus niet van de vereniging maar van alle auteurs bij elkaar. Tenzij anders is afgesproken.
Bij grote bedrijven die content schrijven wordt auteursrecht vaak contractueel vastgelegd onder het bedrijf zelf. Stel je voor dat iemand het bedrijf verlaat, en zijn honderden nuttige blogs wil meenemen of verwijderen. Dat is niet altijd gewenst!
 
Laatst bewerkt:
Waar is de TS eigenlijk? Het geneuzel over copyright tussen betweters geeft geen antwoord op de vraag.
 
Nee, inderdaad!
 
Om even het juiste eind erbij te zoeken:



Het auteursrecht is dus niet van de vereniging maar van alle auteurs bij elkaar. Tenzij anders is afgesproken.
Bij grote bedrijven die content schrijven wordt auteursrecht vaak contractueel vastgelegd onder het bedrijf zelf. Stel je voor dat iemand het bedrijf verlaat, en zijn honderden nuttige blogs wil meenemen of verwijderen. Dat is niet altijd gewenst!

En daar vergis je je in, het bestuur is een rechtspersoon en alles wat namens het bestuur wordt geschreven, kan maar één 'besuurscopyright' op rusten, wat jij aanhaalt zijn meerdere rechtspersonen die samen een werk maken. (aldus mijn overbuurman die dagelijks niets anders doet dan dit soort zaken uitzoeken en uitvechten)
Het gaat hier om een bestuursmededeling, dus geen privaat copyright, vandaar dat de vraag van TS, in mijn ogen, volledig terecht is om dit weg te halen.
De belangrijkste vraag blijft echter, is TS gerechtigd om dit te doen?
 
Nee, de belangrijkste vraag was juist hoe de TS die tekst verwijdert. Of hij het mag verwijderen mag hij met de bestuursleden overleggen.
 
Als je niet kunt inloggen als admin heb je niet het recht om het te verwijderen
al kan je dat wel, geldt nog steeds
Maar nogmaals, als het geschreven is door diegene en jij bent dat niet, mag dat gewoon niet. Of in overeenstemming met die persoon.
 
Het antwoord op de vraag is bij #14 gegeven.
Inloggen in WP http://bridgekoggenland.nl/wp-admin . Tekst zoeken en weghalen in overleg met de auteur van de tekst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan