• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

userform en vlookup dmv combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurizzio78

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2012
Berichten
35
ik probeer op een userform dmv een waarde in een combobox in een textbox vlookup te gebruiken maar het werkt niet of geeft foutmeldingen.
ik zie zelf niet wat er fout gaat.
het gaat om userform add player db dmv opgave in combobox team moet er in textbox 6 een waarde gezocht worden met vlookup in een dynamische gedefineerde naam op een werkblad'
in dit geval de class code.

ik heb file toegevoegd op mainframe staan 3 buttons de 1e werkt de anderen heb ik nog niet afgemaakt
 

Bijlagen

  • test 1.2.xlsm
    87,9 KB · Weergaven: 21
Waarom gebruik je nog dynamische bereiknamen als een tabel diezelfde functionaliteit geeft zonder complexe formules?
 
Je kan de gegevens gewoon in een array inladen. Het gebruik van dynamische bereiknamen is hiermee overbodig. Het gebruik van Rowsource is ook nergens voor nodig.
Er zijn zeer veel voorbeelden op deze site te vinden over dynamische keuzelijsten in een Formulier. In de bijlage een simpele variant. Het wegschrijven heb ik ook wat eenvoudiger gemaakt.
 

Bijlagen

  • test 1.2.xlsm
    76,6 KB · Weergaven: 41
Je kan de gegevens gewoon in een array inladen. Het gebruik van dynamische bereiknamen is hiermee overbodig. Het gebruik van Rowsource is ook nergens voor nodig.
Er zijn zeer veel voorbeelden op deze site te vinden over dynamische keuzelijsten in een Formulier. In de bijlage een simpele variant. Het wegschrijven heb ik ook wat eenvoudiger gemaakt.

zou u misschien iets kunnen toelichten want met wat er gedaan is heb ik geen weet van en zou niet weten hoe ik dit verder kan gaan gebruiken want normaal kan ik iets bekijken in vba en hier en daar wat tweaken naar eigen inzien maar hierbij weet ik niet hoe en wat.
mvg maurizzio labruzzo
 
Gebruik wat onderbrekingspunten en wandel met <F8> door de code. In het 'Locals Window' kan je dan volgen welke variabele wanneer welke waarde krijgt.
 
ik heb het anders opgelost en dan wel zonder vlookup.
ik heb de verwijzing gemaakt in een change event en dan bij een bestaande select case bijgevoegd als case
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan