Excel formule naar Acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rumbatje

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2019
Berichten
39
Goedemiddag,

Ik probeer een Excel formule om te bouwen naar Acces, maar ik maak ergens een fout. Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.

Het gaat om deze Excel formule:

=ALS(B3<>"Completed";"";ALS(EN(B3="Completed";'SAP Orders'!AE3="");J3;'SAP Orders'!AE3))

Daar heb ik dit voor gemaakt in Acces:

IIf([tbl Inlezen ORDERS TASK SAP].[status_code]="Completed";"";IIf([tbl Inlezen ORDERS TASK SAP].[status_code]="Completed";IIf([tbl Inlezen ORDERS TASK SAP].[user_field_18882]="";[tbl Inlezen ORDERS TASK SAP].[user_field_5584];[tbl Inlezen ORDERS TASK SAP].[user_field_18882])))

Ik krijg geen foutmelding in Acces als ik de query uitvoer, maar de tabel die gevuld moet worden blijft leeg. Als ik de code verwijder en de query uitvoer, dan vult de tabel wel.

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
Doe er eens een voorbeeldje bij, want dit zegt ons natuurlijk niets.
 
Code:
IIF([tbl Inlezen ORDERS TASK SAP].status_code <> "Completed"; NULL;
IIf([tbl Inlezen ORDERS TASK SAP].[status_code]="Completed" AND IsNull([tbl Inlezen ORDERS TASK SAP].[user_field_18882]);[tbl Inlezen ORDERS TASK SAP].[user_field_5584];[tbl Inlezen ORDERS TASK SAP].[user_field_18882]))

Tardis
 
Doe er eens een voorbeeldje bij, want dit zegt ons natuurlijk niets.

Ach ja, natuurlijk zegt dit jullie niks, logisch :confused:

Waarom zegt dit jullie zo niks en hoe kan ik in het vervolg zulke vragen formuleren, zodat het wel iets zegt? Je hebt het over een voorbeeld? Ik ben nog helemaal niet thuis in Excel en Acces, dat blijkt dus uit mijn vraagstelling. Wat voor voorbeeld kan ik hierover gegeven? Wil je het Excel bestand en de database?
 
Code:
IIF([tbl Inlezen ORDERS TASK SAP].status_code <> "Completed"; NULL;
IIf([tbl Inlezen ORDERS TASK SAP].[status_code]="Completed" AND IsNull([tbl Inlezen ORDERS TASK SAP].[user_field_18882]);[tbl Inlezen ORDERS TASK SAP].[user_field_5584];[tbl Inlezen ORDERS TASK SAP].[user_field_18882]))

Tardis

Bedankt, ik ga deze code proberen.
 
Als het niet helpt even checken of tblInlezenOrdersTaskSAP leeg is (is null), of misschien een lege tekst bevat "".
Het verschil is waarschijnlijk dat in Excel je de functie EN(A;B) gebruikt en in Access je (A and B) moet gebruiken.

Vriendelijke groeten
Noëlla
 
Waarom zegt dit jullie zo niks en hoe kan ik in het vervolg zulke vragen formuleren, zodat het wel iets zegt? Je hebt het over een voorbeeld?
Ik ben een beetje dommer dan de anderen die hier antwoord geven, dus ik wil graag zien waarom een query niet werkt. Dus ik heb graag een database (in dit forum) met daarin de tabellen en de query zodat ik kan zien waarom de formule niet werkt. Want dat kan verschillende oorzaken hebben, waaronder verkeerde veldinstellingen. De andere helpers doen dat dus blijkbaar een stuk handiger :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan