• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel en variabele tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JakobH

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2010
Berichten
50
Ik heb een excel bestand met voor iedere week een tabblad (wk 37, wk 38, etc).
Ik wil 1 draaitabel maken waar ik kan kiezen uit welke tabblad de gegevens gehaald moeten worden. Is dit mogelijk?
 
Als je nu alle weken in 1 tabblad zet, en deze data aanvult door toevoeging van een extra kolom met de week, kun je een dergelijk draaitabel eenvoudig genereren.
 
Dat gaat niet omdat iedere tabblad per week veel informatie bevat die niet ik niet kan samenvoegen
 
Jakob,

kun een voorbeeld (zonder "gevoelige" info) van je bestand plaatsen?
 
heel simpel, voor iedere week heb ik een aparte tabblad (week 37, week 38, etc). Kolomnamen zijn identiek in alle tabbladen, alleen de inhoud is verschillend.
 
Hallo Jakob,

dit een beschrijving, gaan voorbeeldbestand....
 
Hallo,

Misschien met Excel Power Pivot?

Mvg
Peter
 
Dat gaat niet omdat iedere tabblad per week veel informatie bevat die niet ik niet kan samenvoegen
1 tabblad heeft bij mij 1.048.576 rijen en 16.384 kolommen. daar kan heel veel informatie in hoor! :cool:

Kolomnamen zijn identiek in alle tabbladen, alleen de inhoud is verschillend
Als de kolomnamen identiek zijn dan moet een gecombineerd tabel toch juist mogelijk zijn lijkt me.
Dat de inhoud verschillend is lijkt me logisch.

Maar om je verder te helpen zul je, zoals Haije ook aangeeft, een Excel bestand (evt. ontdaan van privé info) moeten uploaden, anders komt er ook geen passende oplossing ben ik bang! ;)
 
zie voorbeeld excel bestand
 

Bijlagen

  • voorbeeld draaitabel.xlsx
    41,7 KB · Weergaven: 21
Waarom kunnen de gegevens niet samengevoegd worden tot 1 tabel? Lukt mij prima.
 

Bijlagen

  • voorbeeld draaitabel.xlsx
    176,1 KB · Weergaven: 16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan