• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nummeren van rijen en kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpds

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2019
Berichten
4
Hallo
Zou in excel een staande pagina willen maken om nummers van tv zender en bijhorende namen te willen opslaan en aanpassen.
Heb al veel gezocht maar niet gevonden wat ik wou.
Bovenaan zou ik in het midden willen plaatsen Zenderlijst Telenet.
Standaard zou ik het lettertype Arial 10 willen gebruiken en voor Zenderlijst Telenet een iets groter Arial 14.
De nummering is in smallere kolom en staat uiterst links en in de hoogte gecentreerd en de tekst van de zender in bredere kolom in hoogte en breedte gecentreerd opdat de naam er op zou kunnen en gecentreerd zou staan.
Langste naam is Radio France internationale, deze breedte zou ik willen aanhouden in alle kolommen waar de zendernamen in zouden komen.
De meeste van deze dingen kan ik instellen, behalve de nummering automatisch.
Wat ik nog niet opgezocht heb is of je vooraf kan bepalen aan wat je ingeeft dat dit op 1 pagina blijft.
Ik denk dat er maar 3 kolommen met nummering en zendernamen op 1 pagina zullen gaan.
In 1 kolom is geen probleem maar om op 1 pagina de nummering van links naar rechts te laten verlopen daar vind ik nergens iets van.
En zeker al niet hoe ik het moet doen als er een tweede pagina nodig is wat waarschijnlijk ook zo zal zijn.
Ik kan wel wat instellingen in excel doen maar als occasionele gebruiker heb ik geen kaas gegeten van de speciale dingen.
En nee ik ben niet lui om te zoeken maar van die nummering vind ik enkel iets terug van 1 kolom en niet hoe je dit toepast op meerdere kolommen die van links naar rechts gaan op 1 pagina en dan nog naar een tweede of derde pagina.

mvg jean-paul
in bijlage foto van hoe het er zou moeten uitzien ongeveer.
Zenderlijst Telenet ingevuld.jpgBekijk bijlage Zenderlijst Telenet.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Nee met hoe de kolommen op papier komen heb ik geen probleem en ook niet met het afdruk bereik.
Ik heb nu per kolom 2 nummers ingevoerd en dan op reeks doorvoeren gedrukt.
Bij de volgende kolom dan hetzelfde voor de volgende reeks nummers.
Mijn vraag is kan dit niet automatisch zodat ik niet elke kolom opnieuw moet doen en altijd het opvolgend nummer moet ingeven van de vorige kolom daarbij rekening houdend dat deze de pagina niet te buiten treed.
Mijn tweede vraag is of je niet kan instellen als je aan een pagina begint met bewerkingen en gegevens in te voegen dat deze de pagina niet overschrijden, als je deze dan afdrukt dat alles op de pagina of pagina's staat.

mvg jean-paul
 
Hallo en bedankt voor de verwelkoming
Ik heb uw link eens geopend en kwam op lees dit voordat u een vraag plaatst.
Ik heb er nu het bestand dat ik al aangemaakt heb opgezet.
Hopende is dit voldoende of moet ik nog meer aanpassen.

mvg jean-paul
 
ik begrijp er niets van, zal wel aan mij liggen, maar hier staat alles in.
 

Bijlagen

  • Zenderlijst Telenet (1).xlsm
    25,4 KB · Weergaven: 24
Automatisch doorvoeren versta ik en pas ik ook toe, maar is dit ook mogelijk zoals in mijn voorbeeld met meerdere kolommen op 1 pagina zoals in mijn voorbeeld.
Of is de mogelijkheid zoals ik beschreven heb de enige mogelijkheid om dit op elke kolom opnieuw toe te passen.
Maar wel met oplopende getallen.
 
Veel tekst maar weinig duidelijkheid over wat je nu wil. Gebruik de functie MAX() In A2 1 in a3 = a2+1 net zover doortrekken naar beneden als gewenst. In C2 =MAX(A1:A60)+1 in C3 = C2+1 en dan maar net zo freubelen tot je het gewenste resultaat hebt.
 
Misschien op deze manier.
Hier hoef je alleen kolom A maar in te vullen/ door te trekken.
De overige kolommen worden automatisch ingevuld en worden net zo lang als kolom A
 

Bijlagen

  • Zenderlijst Telenet_2.xlsx
    15,9 KB · Weergaven: 23
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan