Onedrive bestanden en Onedrive foto's ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Wanneer ik Onedrive open via mijn browser zie ik onder bestanden, afbeeldingen staan met enkele foto's hierin.
Wanneer ik dan kijk bij Onedrive via de browser bij foto's, zie ik foto's van zelfs in 2010 staan.
Ook in Onedrive op mijn smartphone staan al de foto's zelfs die van 2010.
Kijk ik echter via de onedrive app op mijn pc zie ik alleen de map afbeeldingen staan en niet de map foto's.

Is het normaal dat die map via de pc app niet zichtbaar is ?
 
Karine,
OneDrive open via mijn browser en openen op pc is bij mij identiek hetzelfde qua mappen bestanden enz...
Het zou bij jouw ook hetzelfde moeten zijn.
 
Karine,
OneDrive open via mijn browser en openen op pc is bij mij identiek hetzelfde qua mappen bestanden enz...
Het zou bij jouw ook hetzelfde moeten zijn.

Op mijn pc is het net hetzelfde als op de laptop, ook geen foto's map.
aa.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op PC of laptop
One drive - Rechts beneden op pc in de balk rechtsklikken op het wolkje
Klik op instellingen - account – Klik op mappen kiezen.
In het gedeelte waar je kan scrollen zie het daar staan .
Het kan zijn dat het moet aangevinkt worden.
 
Niks van foto's te zien daar.
nn.png

Kan je eens een printscreen van bij jouw laten zien ?
 
Laatst bewerkt:
Het is niet nodig om mijn PrintScreen te laten zien. Uw probleem is daarmee niet opgelost.
Kijk ik echter via de OneDrive app op mijn pc zie ik alleen de map afbeeldingen staan en niet de map foto's.
Heb alle mappen in de OneDrive app bekeken?

Wanneer ik dan kijk bij OneDrive via de browser bij foto's, zie ik foto's van zelfs in 2010 staan.
Ook in OneDrive op mijn smartphone staan al de foto's zelfs die van 2010.
Waar staan die dan in je App dan. En dan nog op Pc en laptop. Ik Begrijp er niets meer van.

https://www.bing.com/search?q=fotos+overzetten+van+smartphone+naar+computer&form=EDNTHT&mkt=nl-be&httpsmsn=1&plvar=0&refig=8064f024c5614909cc1f9d61e1dcf81a&sp=2&qs=AS&pq=fotos+overzetten+van+&sk=AS1&sc=8-21&cvid=8064f024c5614909cc1f9d61e1dcf81a&cc=BE&setlang=nl-NL
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat OneDrive Cloud was en bestaat die map foto's dan wel op de pc en laptop? Het is toch de bedoeling dat die mappen gesyncd worden?
 
OK Senso,
Haar foto's ziet ze staan in haar OneDrive browser en niet in de OneDrive map.
 
Een browser maakt toch verbinding met de Cloud/OneDrive en daar staat die map. Waarom is het dan vanzelfsprekend dat die map ook op de pc of laptop staat? Hoe komt die dan in de Cloud? Kan toch ook gewist zijn op de pc en laptop.
 
Ik zal het nog eens uitleggen.
De foto met de grote iconen is die van Onedrive via de browser.
De kleine iconen is van de onedrive map op mijn pc.
aa.jpg
Deze zijn dus identiek dezelfde en hier staan identiek dezelfde bestanden en afbeeldingen in.

Wanneer je nu naar de onedrive in de browser kijkt zie je links ook foto's staan.
Die map is dus niet aanwezig op de pc en daar staan dus enkele honderden foto's is.

Daarom was mijn vraag, waarom staat al de rest wel in de cloud en op de pc maar waarom staat de map foto's niet op de pc ?

P.S : wanneer ik op hun website kijk staat er :
Hoe kom ik bij foto's en video's nadat ik ze heb toegevoegd aan OneDrive?
U hebt toegang tot de foto’s en video’s door naar de website van OneDrive te gaan met een willekeurig apparaat dat een webbrowser en verbinding met internet heeft. U kunt ze bereiken door de OneDrive-app te gebruiken op een apparaat met een internetverbinding. OneDrive-apps downloaden.

Dat is dus niet het geval.
 
Probeer een te kijken rechts boven. Misschien ontbreekt het vinkje van "alle mappen".

karine.JPG
 
Er is niets mis. Waarom deze vraagstelling niet eerder geplaatst. Al die moiete voor niets.
waarom staat al de rest wel in de Cloud en op de pc maar waarom staat de map foto's niet op de pc
Omdat alleen de bestanden en mappen worden weergegeven op je PC. Klik op je map Afbeeldingen om je foto's te bekijken.
 
Er is wel iets mis. Mis is dat een ontwikkelaar een programma maakt dat mensen niet begrijpen. Wat op de afbeeldingen staat klopt. Want de inhoud van Bestanden is exact hetzelfde. Die foto's is een andere map of een bibliotheek (gewoon een standaard map/locatie binnen OneDrive). Kun je die "Foto's" (inhoud) dan niet in de map Bestanden gooien in OneDrive of staan ze er al zoals Daniel aangeeft.

Je kunt ook zeggen waarom Foto's er wel zou moeten staan en Recent, Gedeeld, Prullenbak, Pc's niet.
 
Laatst bewerkt:
Daniel162 begrijpt het nog steeds niet denk ik.
En het zal zo zijn zoals Senso schrijft, alleen mappen en bestanden worden weergegeven op de pc.
En die foto map is een map of bibliotheek die alleen zichtbaar is via de browser en niet via de pc.

Waarom Microsoft dit zo gemaakt heeft is mij ook een raadsel. En waarom dan op de smartphone de foto's dan weer wel zichtbaar zijn is mij ook een raadsel. Zelfs bij installatie van een nieuwe smartphone worden al de foto's uit die foto map gedownload.

Maar ik veronderstel dat Microsoft met die foto map iets origineels wil maken waar al de foto's verzameld worden en dan nog in albums worden verdeeld ook.

Maar de reden van mijn vraag was.
Wanneer ik een foto neem met de smartphone deze in de map afbeeldingen terecht komt en blijkbaar ook in die map foto's.
Ik had die map afbeeldingen al een paar keer opgeruimd zodat deze op mijn smartphone ook werden opgeruimd en er geen honderden foto's opstaan. Echter bleven al de foto's toch op mijn smartphone staan.
Maar nu blijkt de smartphone te synchroniseren met die foto map en niet met de afbeeldingen map.

Dus dat Daniel al die foto's op zijn pc ziet staan uit de foto map kan dus niet.
Dus toch wel een beetje verwarrend lijkt me dat.
 
Wanneer ik een foto neem met de smartphone deze in de map afbeeldingen terecht komt en blijkbaar ook in die map foto's.
Dat is typisch een kenmerk van een bibliotheek. Je moet ze dan ook verwijderen uit de bibliotheek (map foto's links)

Dat met die Smart Phone is te verklaren dat die Foto's (links) dan rechtstreeks een verbinding heeft met OneDrive of de Smart Phone heeft een andere interface.

Het komt allemaal vreemd over en daarom begin ik ook nooit aan een bibliotheekfunctie, want je moet altijd zelf weten wat de 'fysieke' locatie van jouw bestanden en mappen zijn.

Helaas kan ik niet testen, want ik heb geen OneDrive.
 
Laatst bewerkt:
Als mijn vriendin een foto(s) neem met haar Smart Phone ben ik al heel blij dat ik ze terugvind in de One Drive Map. op haar PC.
Dat de verbinding met de Cloud/One Drive gewerkt heeft.

Dus dat Daniel al die foto's op zijn pc ziet staan uit de foto map kan dus niet.
Dit zijn mijn woorden niet? Ik heb gezegd dat ik ze terugvind in mijn afbeeldingen op de PC.
En via de browser ook in Afbeeldingen. Maar als je op Foto's in je browser klikt alle je foto's ziet uit al je bestanden.
Ik hoop hiermee dat het nu duidelijk is.

Ik heb een iPhone.
En daarbij Muziek, foto's, media, mail, films maken enz... doe ik alles op mijn mac.
Wanneer gebruik ik windows: Voor Excel omdat men met Numbers niet kan werken met VBA.
 
Laatst bewerkt:
Hier werkt dat synchroniseren wel prima.
Foto nemen en even later staat deze op mijn pc.

En bij nader inzien moet ik toch toegeven dat je gelijk hebt.
Die foto's in de browser is gewoon een samenvatting van alles wat in afbeeldingen staat.
En na wat verder te kijken en zoeken merk ik dat ze ook op mijn pc staan.(wel goed verstopt maar ze staan er)
 
Samengevat. Jullie hebben beiden moeite om foto's terug te vinden.:eek::D:D:D
 
Ik moeite niet om ze terug te vinden.
Die snapping om uitgelegd te krijgen weliswaar vertraagd, maar uiteindelijk is toch alles op zijn pootjes terechtgekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan