draad loos internet over d-link dir 655

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
916
Hi
Wij zij aangesloten bij telenet in belgie en heb hier het volgende staan.

Modem telenet dan gaat er en een kabel van de modem naar telenet naar de dir 6555 en alle toestellen zijn verbonden met de d-link bekabled.
Ik heb wel de router functie uitgeschakeld. En de wifi onzichtbaar gezet.
En telenet beweerd dat er dus geen access point in mijn netwerkstaat.
Heb de dan even in de instellingen in de router gekeken en en deze even visible gezet en er een cijfer achter de naam gezet. Mijn gsm vind die wel.
Maar zei beweren dat ze alle toestellen kunnen zien
Snappen wie snappen kan
 
Geen touw aan vast te knopen.

Merk en type modem/router van Telenet? en de D-link router is dat een DIR 655 of een DIR 6555?

Neem aan dat je de laatste wil gebruiken en die van Telenet als bridge wil laten werken?
 
Hoe modem instellen voor eigen draadloze router?

De modem heeft een ingebouwde router. Je hebt je oude router dus niet meer nodig.
Wil je hem toch behouden? Bv. om je draadloze bereik te vergroten of om extra apparaten aan te sluiten
Dan kan je de onderstaande stappen uitvoeren om het gebruik van je router te wijzigen


Stappenplan
De routerfunctionaliteit uitschakelen
Stel je router in als switch/bridge of schakel de DHCP-functie van je router uit.
Verwijder eventuele vaste IP-adressen. Je router krijgt automatisch een IP-adres toegewezen.
Stel ook je computer in zodat hij een automatisch IP-adres krijgt.

De routerfunctionaliteit behouden
Verander de IP-instellingen van je router en wijs een vast IP-adres toe in de range 192.168.1.XXX. Daardoor behoud je de routerfunctie, maar vermijd je conflicten met de modem.
Houd er wel rekening mee dat je nu twee verschillende netwerken hebt. Toestellen die verbonden zijn met de twee verschillende netwerken kunnen elkaar dus niet zien.
Tip
Raadpleeg de handleiding van je router voor meer details. Of zoek via een online zoekmachine naar meer info door het merk en het type van je router in te geven.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-wireless-modem-instellen-voor-gebruik-eigen-draadloze-router/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan