Markeer een optelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daniel9654

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2019
Berichten
3
Goededag,

Mijn eerste bericht op Helpmij.nl. Ik heb een vraag en hoop dat jullie hier een stukje kennis van kunnen en willen delen. Ik heb gezocht tussen de reeds gestelde vragen, maar kon nog geen passend antwoord terugvinden. Ik ben opzoek naar een stukje hulp en ik ben benieuwd of het in VBA mogelijk is. Hoor graag van je, mocht je er ideeën bij hebben. Zie onderstaand voorbeeld.

Ik heb een lijst met een viertal openstaande bedragen.

5 euro in cel B1
6 euro in cel B2
7 euro in cel B3
8 euro in cel B4

Er komt een bedrag binnen van 11 euro. Ik ben nu handmatig aan het zoeken, welke optelling de som van 11 euro maakt. Er wordt handmatig gekeken welke openstaande bedragen vereffend moeten worden. Een stukje tool zou hierin enorm helpen waarbij ik in bijvoorbeeld cel A1 een bedrag kan aangeven. Bedrag: 11 euro. Ik ben opzoek output (stukje vba) die dan cel B1 en B2 markeert. Want de 5+6 euro zijn dan de bedragen die ik nodig heb. Kunnen jullie eens meedenken? Zijn hier mogelijkheden in?

Mvg,
Daniël
 
Hallo en welkom op dit forum

Het eerste wat ik kan bedenken is dat wat je wilt al op problemen stuit als in cel B4 geen 8, maar 4 EUR staat: welke som 11 dan te kiezen?
 
Zoek eens op het forum naar: "Oplosser".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan