Touchpad laptop uitschakelen gaat niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa0sjm

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Berichten
128
Nu is het weer een vreemd gebeuren waar ik mee te maken heb. Op mijn laptop, Dell N5030 (vóór 2014), zit een toets waarmee ik het touchpad kon uitschakelen. Nu werkt dat plots niet meer, ik denk vanwege, of na een update van windows 10. Het ziet er naar uit dat de touchpad driver niet meer aanwezig is. Raar eigenlijk dat die zomaar verdwenen is. Nu is het vervelende dat de driver die te vinden is bij Dell niet schijnt te werken met windows 10. Wat nu gedaan ? Ik kom er niet uit. Als ik de gedownloade driver opstart krijg ik een melding dat deze niet werkt op de computer.
Misschien dat er met de compatibiliteits (is dat juist woord?) modus iets kan worden gedaan? Alleen weet ik niet goed hoe dat te doen. Ik rechtsklik op het driverbestand en dan zie ik iets over de compabiliteit. Wat zou ik moeten kiezen … windows 7, XP … ik weet het niet. Ook na bijv. in de comp.modus voor Windows 7 de driver te installeren , heb ik geen goed resultaat.
Wie kan me helpen? Graag op niet al te ingewikkelde manier indien mogelijk. Met dank natuurlijk.
 
Compatibiliteit kan u instellen bij Eigenschappen van een programma. Wat je meteen ziet bij rechtsklikken dat is de probleemoplosser compatibiliteit.

Ik begrijp niet wat het probleem is want de driver van Alps mist uit Apparaatbeheer maar de touchpad werkt normaal alleen de toetsencombinatie om het uit te schakelen doet het niet meer? Is het touchpad via de taakbalk en het systeemvak misschien uit te schakelen of is het stuurprogramma daar te sluiten?

Updates kunnen ongedaan gemaakt worden via Programma's en onderdelen wanneer "Windows onderdelen weergeven" staat ingeschakeld. Daarna zou ik bij Windows Update uitschakelen dat updates mogen worden gedownload voor drivers, dit kan ook bij Apparaatbeheer voor afzonderlijke systeemapparaten.

Ik moet gokken voor een oplossing maar Google kan misschien uitkomst bieden want uw probleem is vast niet uniek: https://www.google.com/search?sxsrf.....3..0....1..gws-wiz.......0j0i30.jxCsrjcu_K4
 
het instellen van de compabiliteit is niet het probleem. Ik heb de driver gedownload en in de comp.modus met windows 7 opgestart. Gek dat ik daarna een melding krijg dat het niet werkt met windows. Snap ik niet. Nog eens .. de toets om het touchpad uit te zetten werkt niet meer.
Compatibiliteit kan u instellen bij Eigenschappen van een programma. Wat je meteen ziet bij rechtsklikken dat is de probleemoplosser compatibiliteit.

Ik begrijp niet wat het probleem is want de driver van Alps mist uit Apparaatbeheer maar de touchpad werkt normaal alleen de toetsencombinatie om het uit te schakelen doet het niet meer? Is het touchpad via de taakbalk en het systeemvak misschien uit te schakelen of is het stuurprogramma daar te sluiten?

Updates kunnen ongedaan gemaakt worden via Programma's en onderdelen wanneer "Windows onderdelen weergeven" staat ingeschakeld. Daarna zou ik bij Windows Update uitschakelen dat updates mogen worden gedownload voor drivers, dit kan ook bij Apparaatbeheer voor afzonderlijke systeemapparaten.

Ik moet gokken voor een oplossing maar Google kan misschien uitkomst bieden want uw probleem is vast niet uniek: https://www.google.com/search?sxsrf.....3..0....1..gws-wiz.......0j0i30.jxCsrjcu_K4
 
Pakt u de bestanden in R274721.exe uit en neemt u het setup.exe bestand of gaat u dan naar de map met de 32 of de 64 bits drivers en voert u het uitvoerbare bestand daarin uit in compatibiliteit modus? Er zijn verschillende opties.

U kan ook de muisdriver weghalen en wijzen naar Nieuwe hardware of even een minuut wachten tot Windows nieuwe hardware vindt en dan bij keuzeopties wijzen naar het .inf driverbestand in één van beide mappen Vi32 of Vi 64, met andere uitvoerbare bestanden niet in die map maar wel de .dll bestanden.

In Apparaatbeheer (even zoeken bij Start naar "drivers" kan u zien of de chipset drivers uit de lijst van wat u bij Dell kan downloaden aanwezig zijn. Ik weet niet wat de laptop gebruikt om het touchpad uit te schakelen maar is het een probleem dat deze aan staat?
 
Pakt u de bestanden in R274721.exe uit en neemt u het setup.exe bestand of gaat u dan naar de map met de 32 of de 64 bits drivers en voert u het uitvoerbare bestand daarin uit in compatibiliteit modus? Er zijn verschillende opties.

U kan ook de muisdriver weghalen en wijzen naar Nieuwe hardware of even een minuut wachten tot Windows nieuwe hardware vindt en dan bij keuzeopties wijzen naar het .inf driverbestand in één van beide mappen Vi32 of Vi 64, met andere uitvoerbare bestanden niet in die map maar wel de .dll bestanden.

In Apparaatbeheer (even zoeken bij Start naar "drivers" kan u zien of de chipset drivers uit de lijst van wat u bij Dell kan downloaden aanwezig zijn. Ik weet niet wat de laptop gebruikt om het touchpad uit te schakelen maar is het een probleem dat deze aan staat?

dag Alfred.
Ik heb die driver reeds binnengehaald , maar als ik deze in de Comp.modus wil opstarten krijg ik even later een melding dat die onder Windows niet kan worden gebruikt. Snap ik geen bal van .
Dat ik de touchpad wil uitzetten is , dat bij typen van tekst al gauw het touchpad wordt geraakt en dan vreemde dingen gebeuren.
 
Er blijft over dat u het best contact op kan nemen met Dell of een Dell forum. Overigens is het zo dat veel touchpads standaard staan ingesteld met allerlei functies zoals: wanneer de cursor ergens op gaat staan ook klikken of met twee vingers aangeraakt gaan scrollen of verschuiven. Als u deze functies kan uitschakelen dan zal het touchpad bij aanraking hooguit de cursor wat verplaatsen.

Dell voorziet wel in Windows 10 drivers voor het touchpad, gezien onderstaande link. Misschien dat ze iets kunnen doen voor uw N5030 model.

https://www.dell.com/support/home/nl/nl/nldhs1/drivers/driversdetails?driverid=yyk15 
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan