• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen711

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2019
Berichten
7
Ik wil een dropdownmenu maken waarbij een keuze tussen 1 en 5 gemaakt kan worden, dat lukt. De gekozen waarde wordt later in een formule gebruikt en mag dus alleen een cijfer zijn, ik zou echter ook graag de betekenis van het cijfer willen laten zien in het dropdownmenu, maar dan dus zonder dat die betekenis ook in de cel komt als het cijfer gekozen wordt. Weet iemand hoe ik dit kan doen?

Alvast bedankt

Jeroen
 
Laat in je gegevensvalidatie alleen de betekenis zien (evetueel met het cijfer er nog bij), en bepaal het corresponderende cijfer (in jouw geval 1 of 5) met behulp van een formule.
Voor een meer concrete uitwerking: graag even een voorbeeldbestandje toevoegen.
 
Zo iets?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 27
Bedoel je zo iets?
 

Bijlagen

  • Gegevensvalidatie en toch ander resultaat.xlsm
    19,6 KB · Weergaven: 29
De gekozen waarde wordt later in een formule gebruikt
Als dit het enige doel is dan kan in deze formule het getal toch opgehaald worden door de functie "=VERGELIJKEN()" te gebruiken?

Oplossing van Wieter is mooi hoor. :thumb: Maar het kan wel makkelijker mijns inziens:
 

Bijlagen

  • Gegevensvalidatie en toch ander resultaat Gijs.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan