• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown in Excel 365 versus Excel online

Status
Niet open voor verdere reacties.

erasci

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2019
Berichten
1
Goedemiddag, ik zit met een voor mij vreemd ‘iets’ tussen Excel online versus een lokaal geïnstalleerde Excel 365.
In de online versie heb ik een bestand met meerdere werkbladen. In een werkblad maak ik gebruik van verticaal zoeken.
Het veld waarop gezocht moet worden betreft/heeft een dropdownlijst. Deze lijst staat in een ander werkblad.
In de online versie wordt bij het aanklikken van een cel met daarin de dropdown, deze dropdownlijst direct getoond en kan ik beginnen te tikken en wordt de ‘selectie’ kleiner tot het gewenste wat ik dan kan aanklikken en hiermee de overige velden worden gevuld. Ideaal.

Echter in de lokaal geïnstalleerde Excel 365 krijg ik géén dropdown bij het aanklikken van de cel en daarnaast kan ik niet ‘verder’ tikken naar het gewenste. Ik moet dus de dropdownlijst ‘openen’ en scrollen naar het gewenste. Is niet ideaal.
Kan iemand mij misschien uitleggen wat ik vergeet? Of is dit een soort code wat wel in de online-versie maar niet in de 365-versie.
Alvast mijn grote dank voor het meedenken en evt. reacties.
Met groet
Erik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan