Maten USB aansluitingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
445
Ik heb inmiddels een aardige (maar klein) verzamelingetje USB kabels. Ik ben nu bezig met het labelen van de kabels. Maar er zijn veel verschillen. Voor UDB 2,0 vind ik zoal 6 verschillende pluggen op internet.
De beste manier om ze uit elkaar te houden is een combinatie van een foto met de maten. Echter waar kan ik de vermating van al deze pluggen vinden want sommige lijken heel erg op elkaar en zij noogtuit een beetje smaller of dunner
 
USB heeft geen maat aanduidingen in de vorm van grootte.
Alleen (micro, mini) A, B of C.
Daarnaast een blauwe kleur voor USB 3.0
Anderen zijn USB 2.0 of lager.
 
Laatst bewerkt:
Deze in het Engels is uitgebreider.
USB heeft geen maat aanduidingen in de vorm van grootte.
Opmeten met een schuifmaat!:D:D:D
 
Laatst bewerkt:
Ik ben technicus van huis uit. Ik weet zeker dat er een vermating van elke plug moet bestaan, er is ooit een werktekening van gemaakt. Als die niet bestaat kan de plug ook niet gemaakt worden en is ook een contraplug onmogelijk.
Ik heb al enkele pluggen die een heel klein beetje van elkaar verschillen. Het betekend dat ik elke keer weer moet proberen welke waar past. Ik wil ze goed benoemen dus moet ik ze opmeten, ja met een schuifmaat, en dan koppelen aan het juiste type plug.
 
Alle klassieke USB stekker passen bij mij tot nu toe op alle pluggen die ik gezien heb.
Kom een met een foto van die 6 met een goede liniaal erbij.
Imho zou het raar zijn dat een USB2.0 plug (maar ook stekker) telkens verschillend zou zijn, want normaliter heten ze dan anders maar kunnen ze wel de snelheid van USB2.0 hebben.... maar das toch wat anders dan de fysieke afmetingen.

Zijn het niet gewoon productie toleranties? Maar dan heb je wel een hele beroerde set.... :(