Uniek ticketnummer in Sharepoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

spaarie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Berichten
1.784
Hoi helpers,

Ik maak gebruik van een soort ticketsysteem in Sharepoint. Hierin wil ik een uniek nummer laten aanmaken o.b.v. ID. Heb een kolom toegevoegd met de formule
PHP:
="C"&TEXT(NOW();"yy")&CONCATENATE(REPT("0";3-LEN(Id));Id)
Dit resulteert de 1e keer in C19001, enz, enz. maar wanneer ik een item aanpassen veranderd alles naar C19000 :eek:

Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe...
 
Wie of wat is Id?
Is dit niet voldoende
PHP:
"C"&TEXT(NOW();"yy")&text(Id,"000")
 
VenA, bedankt voor je reactie. Echter is dit geen oplossing voor het probleem, helaas.
Id is een unieknummer welke standaard wordt aangemaakt wanneer je een lijstitem maakt in SharePoint en is gewoon van 1 tot .......
 
Sharepoint is een opslagmedium dus wat de vraag nu is???
 
Er moet een dynamisch identificatienummer gemaakt worden wanneer een lijstitem gemaakt is. Daarvoor heb ik de standaardkolom 'Id' gebruikt om een nummer te maken met de formule.
Deze resulteert, ná het wijzigen van een lijstitem, in C19000 in alle lijstitems. Het dynamisch nummeren stopt...
 
Eb welke applicatie gebruik je ervoor. Excel? Plaats dan het bestand eens.
 
Nee, dan had ik het toch in de Excel topic geplaatst. Ik begrijp dat je mij wilt helpen en dat stel ik zeer op prijs, maar denk niet dat je weet waar ik het over heb.
Sharepoint is een online platform en gebruiken wij als een soort intranet. Hierop wil ik een ticketsysteem maken waar mensen hun support kunnen aanvragen. Nu wil ik dat er een uniek ticketnummer gemaakt word op basis van de standaardkolom Id in een Sharepoint lijst.

Ik ben zelf wel wat verder. Na het wijzigen of aanmaken van de lijstitem moet het item opnieuw gecalculeerd worden (eigenlijk net als eigen formules in Excel/VBA). Alleen gebruik je bij Sharepoint 'werkstroominstellingen' daarvoor of Microsoft Flow.
Daar ben ik nu mee aan het stoeien...

Ter verduiding: https://powerusers.microsoft.com/t5...arePoint-list-base-on-the-changes/td-p/100880
 
Laatst bewerkt:
Dan hebben we inderdaad een spraakverwarring. Jij zit blijkbaar aan de 'achterkant' van Sharepoint en daar kan ik je niet mee helpen. Aangezien er verder niemand gereageerd heeft denk ik dat jouw vraagstelling ook niet erg duidelijk is/was.
 
Ik vermoed eerder dat de mensen welke hier verstand van hebben liever ingehuurd worden dan helpen op het forum. Bedankt voor je moeite in ieder geval VenA, maar ik zal er denk ik zelf achter moeten komen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan