• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereik transformeren met ontdubbeling van eerste kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mieketie

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2006
Berichten
92
Tja, what's in a name... Ik wist gewoon niet goed hoe ik de titel het best kon beschrijven.:d

Ik heb een testbestandje ingevoegd en heb heel weinig tijd om het klaar te krijgen. Vandaar dat ik even te rade kom bij de wizards of Excel.

Ik heb de kleuren toegevoegd om éea te verduidelijken. Mijn artikels hebben een aantal waarden gekoppeld in een rij. Nu zou ik de layout moeten hebben in 2 kolommen. Ik doe dat transformeren echter te weinig om me te herinneren hoe dat nu weer in zijn werk ging.

Kunnen jullie me Helpmij'en aub ?

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • HelpmijVoorbeeld.xlsx
    9 KB · Weergaven: 16
Met Power Query stelt het niet zoveel voor.
 

Bijlagen

  • HelpmijVoorbeeld.xlsx
    17,7 KB · Weergaven: 23
Beste helpmij'ers,

'Wat goed' zou Martien Weiland zeggen :p. Heel erg bedankt voor jullie snelle reactie. Ik had überhaupt geen idee dat Power Query bestond. Ik ga me er zeker verder in verdiepen.
Is die ene link de beste of zijn er andere die jullie zouden aanraden om dit verder uit te pluizen ? Ik weet namelijk dat MS zijn opleidingspagina's robot vertaald zijn en soms niet altijd heel correct zijn.

Met deze makkelijke oplossing blijft er nu meer tijd over om 'te wijnen'... :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Linkje zeker niet de enige en waarschijnlijk ook niet "de beste" voor zover dat kan....

Google eens op "unpivot table Excel" en je krijgt een hele lijst met artikelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan