blauwe balk boven een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.680
Hallo,
Is er een commando in de eigenschappen van een formulier waarmee ik de blauwe bovenrand weg kan krijgen?
bedankt
JP
 
Zo iets?

Code:
Sub HideRibbon()
    Application.ExecuteExcel4Macro "SHOW.TOOLBAR(""Ribbon"",False)"
End Sub

Sub ShowRibbon()
    Application.ExecuteExcel4Macro "SHOW.TOOLBAR(""Ribbon"",True)"
End Sub
 
@Daniel: we hebben het hier over Access, niet Excel. Volgens mij kan dat inderdaad, kijk bij de opmaakopties van het formulier in de Eignschappen.
 
@ OctaFisch Dit is geen antwoord op de vraag 1-1
Oeps.... Het zal aan mij liggen zeker, ik zie nergens Access staan.
Van Acces ken ik niets. Hulp tevergeefs.
 
Gelukkig is mijn hulp (hopelijk) meer dan voldoende :).
 
Ik herinner mij nog de tijd dat je hier om het even welke, al dan niet, domme, vraag kon stellen zonder dat men elkaar steeds maar in de haren vloog.. jammer maar waarschijnlijk voorbij..
Ik ga op zoek naar de “eigenschappen” heb waarschijnlijk over iets over gekeken want daar was in al langs geweest..
 
Volgens mij vliegt niemand hier in de haren van wie dan ook :). En we (ik in ieder geval) proberen nog steeds om zo goed mogelijk antwoord te geven op vragen.
Je kunt heel veel zaken uitzetten in de opmaak van een formulier. Hoe meer je uitzet, hoe minder ‘ballast’ je ziet van een formulier. Uiteindelijk hou je dan een volledig randloos formulier over. Het is dus niet één instelling, maar een paar.
Uiteraard kun je dat ook middels een VBA procedure uit laten voeren bij het openen van het formulier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan