• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Advanced filter werkt niet meer in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mit89

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2016
Berichten
40
Allen,

Ik zit met het volgende. Ik heb een macro opgenomen voor een advanced filter, deze filter werkt perfect als ik hem handmatig uitvoer, maar als ik het zelfde handmatige uitvoeren opneem en de macro afspeel worden alleen de koppen van de tabel weergegeven. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets werkt. Ik heb bestand erbij gedaan. Op basis van de kolom (B:B) met de timestamps dient de data gefilterd en verplaatst te worden, de criteria staan in K1:L2 en worden samengesteld uit user input en ">=" / "<=" tekens. Het gekke is dat alles wel gewoon werkt wanneer ik het handmatig uitvoer.....

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mvg, Tim
 

Bijlagen

  • Book2.xlsm
    1,9 MB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Hallo Tim,

Je maakt het wel moeilijk om te antwoorden. Zowel in blad 1 als blad 2 staat er niets in kolom B en het zelfde geldt voor K1 en L1.

Verder heb je een xlsx bestand bijgevoegd in plaats van een xlsm bestand, met andere woorden: geen macor's
 
Goedenavond heren,

Bedankt voor de snelle reacties en excuus voor het ongemak. Om een reden, voor mij nog onbekend kan ik het juiste bestand niet uploaden :eek:.
Ik doe het daarom maar even zo: https://we.tl/t-IFKQ0McyHg

Hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de hulp !

Gr Tim
 
Plaats het bestand even. Ik heb weinig zin om op voor mij onduidelijke linkjes te klikken. Het gaat om een voorbeeldbestand voor de duidelijkheid. Te grote bestanden mogen niet en zijn ook geen voorbeeldbestanden.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond heren,

Het bestand was inderdaad te groot :eek: !, hij staat er nu in.
Ik heb al veel Youtube filmpjes bekeken maar ik weet niet waar het mis gaat... en zoals eerder aangegeven werkt het zonder VBA wel :confused:

Excuus voor het ongemak, ik hoor graag van jullie.

Gr Tim
 
Goedenavond heren,

Ik heb het opgelost. Tussen de datum en tijd zitten twee spaties, dit had ik niet meegenomen in mijn criteria. Blijkbaar gaat dat bij het afspelen van een macro mis maar niet als je e.e.a handmatig doet...

Toch bedankt voor jullie tijd !

Gr Tim
 
Heren,

Ik was te snel... :eek: het is al laat... ik denk echter wel het op de een of andere manier in de criteria zit.

Hoor graag van jullie.

Gr Tim
 
Pas de formules in K2 en L2 eens aan in:
Code:
=">="&TEXT(F1;"m-d-jjjj uu:mm:ss")
="<="&TEXT(F3;"m-d-jjjj uu:mm:ss")
 
Hallo Tim,

Met de criteria van VenA werkt het prima. Je moet denk ik wel je formule een beetje aanpassen:

Code:
Sub Test()
    Range("A7:F250000").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, CriteriaRange:= _
    Range("K1:L2"), CopyToRange:=Range("U7[COLOR="#FF0000"][B]:Z7[/B][/COLOR]"), Unique:=False
End Sub
 
Dat is geen formule die je geplaatst hebt @JanBG;)
Ik zou van de code zoiets maken
Code:
Sub VenA()
  If Range("U7") <> "" Then Range("U7").CurrentRegion.ClearContents
  Cells(7, 1).CurrentRegion.Resize(, 6).AdvancedFilter xlFilterCopy, Range("K1:L2"), Range("U7"), False
End Sub
 
Goedemiddag heren,

Het werkt en ik begrijp ook waar het mis ging. Enorm bedankt voor de snelle reacties !

Ik markeer de vraag als opgelost.

Fijn weekend !

Gr Tim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan