nieuwe gebruiker krijgt mijn mail niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb een nieuwe website voor het bijhouden van mijn stambomen: https://www.wezijnallemaalfamilie.nl. Ook anderen kunnen hierop hun gegevens bijhouden. Daarvoor moeten zij uiteraard een account hebben. De website-applicatie vraagt bij het aanmaken van een account om de echte naam, gebruikersnaam, e-mailadres en wachtwoord en om een toelichting waarom je een account zou willen hebben. Van deze aanmelding krijgt de beheerder een mail ter kennisname. De nieuwe gebruiker krijgt automatisch een mail om zijn/haar e-mailadres te bevestigen; daarvan krijgt de beheerder ook weer een kennisgeving, waarna de beheerder de persoon toegang kan geven tot de stambo(o)m(en) en het account evt. kan koppelen in de stamboom.

Het probleem is dat niet alle gebruikers een e-mail ontvangen. Het probleem lijkt voor te komen bij e-mailadressen van outlook.com en hotmail.com. De beheerder krijgt geen foutmelding, dus weet ook niet dat de nieuwe gebruiker geen mail krijgt om zijn/haar e-mailadres te bevestigen.
In de logbestanden van de website-applicatie zie ik hierover geen foutmeldingen.

Wie weet hoe ik dit moet oplossen?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Laatst bewerkt:
Is de DNS ingesteld met een SPF en DMARC record?
 
Is de DNS ingesteld met een SPF en DMARC record?

Volgens mij is SPF wel ingesteld, maar DMARC denk ik niet.
Helaas heb ik er weinig tot geen kaas van gegeten. In mijn DNS zie ik een TXT-record staan:
"v=spf1 a mx ip4:185.182.57.75 a:spf.spamexperts.axc.nl -all"
 
Misschien is het een beter idee om een ticket aan te maken bij Versio.
Zo te zien is dat je hosting. Dan weet je zeker of alle wel goed / actueel is.
 
Dankjewel PHP4U. Dat heb ik inmiddels gedaan. Ik sluit dit ticket nu
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan