• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

specifiek zoeken naar bepaalde zoektermen met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijsss

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2012
Berichten
46
Goedemorgen alle,

Is het mogelijk om met VBA een zoek functie te maken, die specifiek naar een bepaalde zoektermen zoek. Hiermee bedoel ik dat in een kolom data bevat dat, aaneen geschreven is zonder daar scheidingstekens tussen staan.
Zie vb. hieronder.

Screw Head - Pozidrive.svgPozidriv
Screw Head - Supadrivemale.svgSupadriv

Is het dus mogelijk om vb. op “drive” en andere termen te zoeken in de hele database en dan deze complete regel(s) te kopieert (niet verplaatsen) naar een andere tabblad, of dat er in de kolom naast deze regel een tag (vb. “ja”) geplaats wordt waar ik later op kan filteren?

Mocht je een voorbeeld database willen zal ik die vanavond toevoegen.

Alvast bedankt voor een antwoord.
Tijs
 
Moet dat met vba?
Je kunt gewoon de werkbladfunctie VIND.SPEC gebruiken om substrings te vinden.
 
Bedankt voor je reactie,

Het liefs wel, omdat het om een berg data betreft en regelmatig op deze maniet wordt aangeleverd.

Maar je antwoord noem ik plan B :)
Thnx
 
Je kunt ook nog een filter erop zetten. Filteren op zoekterm. Eventueel een macrootje opnemen met de recorder. Stoei een beetje. Leer je meer van.
 
Wellicht heb je hier wat aan. Ooit gevonden op dit mooie forum. Heb de code iets aangepast. Mijn kennis van VBA is ook niet groot. Maar dit is mogelijk een begin.
Geef wat je zoekt op in A1. Bij het vinden dan kleurt het blauw en komt er achter de gevonden tekst in kolom B Ja te staan.
 

Bijlagen

  • zoeken deel.xlsm
    16,9 KB · Weergaven: 32
Bedankt voor jullie reactie, ik ben er uitgekomen doormiddel van de onderstaande link als template te gebruiken.
HTML:
https://www.rondebruin.nl/win/s9/win006.htm

Bedankt en ik zal de post sluiten.
Mvg Tijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan