Macro na lege cellen stoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nadia1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 sep 2019
Berichten
4
Goedemorgen,

Heb me rot gezocht en kan het nergens vinden, vandaar dat ik een vraag plaats. Excuses als ik het wel had kunnen vinden op dit forum.

Ik maak maandelijks urenoverzichten op mijn werk en dat zijn dus maandelijks herhalende taken. Ik ben vanochtend bezig geweest met het opnemen van macro's en blijf hangen bij 1 macro.

In de urenoverzichten die ik exporteer uit ons registratiesysteem herkent Excel de tijd niet als som dus die getallen moet ik eerst omrekenen. Dit doe ik door het getal 1 te kopiëren en de cel waar de tijd in staat te plakken-vermenigvuldigen en dan bij celeigenschappen pas ik het cijfer aan met :mm waarna ik de tijd kan berekenen.

Dit heb ik dus opgenomen in een macro, maar de lengte van de kolommen is in elk urenoverzicht anders. Hoe kan ik de macro aanpassen zodat hij bij een lege cel in kolom H (het einde dus) stopt?

Sub Besteed()
'
' Besteed Macro
'
' Sneltoets: CTRL+u
'
Columns("H:H").Select
Selection.Insert Shift:=xlToRight
Range("H2").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "1"
Range("H2").Select
Selection.Copy
Range("I2:I704").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteAll, Operation:=xlMultiply, _
SkipBlanks:=False, Transpose:=False
Application.CutCopyMode = False
Selection.NumberFormat = "[h]:mm"
Columns("H:H").Select
Selection.Delete Shift:=xlToLeft
Range("A2").Select
End Sub

Hopelijk kan iemand mij helpen!
 
Waarom geen tekst naar kolommen?

Code:
Sub VenA()
  Columns(8).TextToColumns Range("H1")
End Sub
 
Waarom geen tekst naar kolommen?

Code:
Sub VenA()
  Columns(8).TextToColumns Range("H1")
End Sub

Oh wauw echt he hahaha daar had ik nou nooit aan gedacht!! Heb ik het jaren zo omslachtig gedaan...
SUPER BEDANKT!!
 
Wel grappig dat je ook nu weer antwoord door (nodeloos, uiteraard) op de QUOTE knop te drukken :). Echt niet meer doen; je hebt twee fantastische mogelijkheden om te reageren: de knop <Reageer op bericht> en (echt, het is zoveel makkelijker) het grote tekstvak <Snel reageren>. Kun je gelijk gaan typen!
 
nou bedankt dat je me daarop attendeert hoor sjongejonge
 
Forum etiquette; altijd handig om die eens door te lezen. Je bent overigens in goed gezelschap, want de QUOTE knop heeft een onweerstaanbare aantrekkingskracht op newbies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan