Laptop sluit iedere nacht af

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Berichten
492
Ik heb hier een ASUS Mobile dock T101H CQ10. Deze heeft het altijd probleemloos gedaan en is aangesloten op netstroom.

Recent heb ik hier een externe monitor (philips 243V LED) aangehangen middels een HDMI kabel.

Sindsdien sluit de laptop zich iedere nacht automatisch af. 's Ochtends staat er dan "geen video input" op het beeldscherm. Statuslampje van de laptop brand dan oranje. De aan/uit knop even inhouden helpt en start de laptop weer op.

Ik heb alle energie instellingen al bekeken en waar nodig aangepast. Ook het automatisch updaten en automatisch onderhoud heb ik al aangepast, zodat dit niet meer zou mogen gebeuren.
In de instellingen van het beeldscherm zelf kan ik geen energie-modussen vinden.

Toch blijft dit voorkomen iedere ochtend.

Wie weet raad?
 
De vraag is dan of de cpu niet al te heet is geworden. Je tweede probleem zou heel goed een slechte en onderbemeten voeding kunnen zijn.
Maar jij gelooft liever dat het aan de software ligt? Tja...... dat zou wel mooi voor je zijn, maar daar ligt het vrijwel zeker niet aan.
Meer tegen praten en water geven (grapje):d
 
Los van het feit dat het niet zo verstandig is om de pc de hele nacht aan te laten staan (onnodig stroom verbruik en hackers kunnen lekker snachts hun gang gaan zonder dat u iets merkt), denk ik net als Daniel dat dit een hardware kwestie is.
Bij PC's is het vaak een kwestie van kijken wat er laatst veranderd is en dat blijkt dan de veroorzaker van het probleem te zijn.
Als u dat extra beeldscherm los koppelt is het probleem kennelijk weg. Dan moet het dus iets met dat beeldscherm te maken hebben of de videokaart. In beide gevallen denk ik inderdaad dat stroomverbruik wel eens het probleem zou kunnen zijn.
 
Bedankt voor jullie reacties. Klinkt inderdaad logisch.

De laptop heeft het wekenlang prima gedaan toen er nog geen externe monitor middels HDMI aan verbonden was. Ik kan alleen nergens vinden hoe ik de slaapstand van de monitor uit kan zetten? Niet op Google, niet in het linkje dat Alfred2 plaatst en niet in de instellingen zelf.

Ik had er nog niet aan gedacht dat het aan de voeding / stroomvoorziening zou kunnen liggen. Kan ik een andere voeding in een laptop laten zetten?
 
Een laptop heeft geen ingebouwde voeding, die is altijd extern dus nee, dat is onmogelijk.
 
Hallo

In antwoord # 3 en # 4 wordt gevraagd of het probleem nog steeds aanwezig is als het scherm is afgekoppeld ...

Ik zie geen antwoord hierop.

Wel dat de laptop wekenlang korrekt heeft gewerkt voor dat deze symptomen zich voor deden ...

Voor de volledigheid van dit verhaal , controleer ook eens de t° van c.p.u./g.p.u. je kunt hier bijvoorbeeld speccy voor gebruiken.

Mocht dit toestel te warm worden , kun je altijd "voetjes" er onder zetten in plaats van deze plat neer te leggen...

https://www.benl.ebay.be/itm/Laptop...523633?hash=item5b4f018531:g:veYAAOSwiJhb3Vqo

Peter
 
Laatst bewerkt:
De grafische chipset zal meer moeten doen bij twee monitoren en kan een oude batterij leeg maken. Een laptop doet het dan vaak net niet. Als u de laptop uitgeschakeld aantreft zal de batterij weer gedeeltelijk of helemaal opgeladen zijn. Kijk eens of het percentage batterijspanning terugloopt.
 
Ik heb vannacht de laptop zonder beeldscherm, maar wel op netstroom laten aanstaan. Deze was vanochtend weer uit. Dat is vreemd, want hij deed het voor wij het externe scherm er aan hingen altijd zonder problemen. Vanochtend toen we de laptop weer aanzetten was hij 100%. Nu nog maar 56% terwijl hij aan de netstroom hangt (batterij-pictogram heeft een stekker erbij staan). Het beeldscherm heeft een heel eigen kabel naar de netstroom én een HDMI kabel naar de laptop.

Kan deze laptop zo'n beeldscherm gewoon niet aan? Waarom zit er dan een mini-HDMI ingang op de laptop?

Hoe kan ik dit probleem het beste oplossen? een nieuwe accu zal waarschijnljik hetzelfde probleem opleveren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Dit toestel laad blijkbaar op d.m.v. een u.s.b. connector ( ik gok op micro u.s.b. ???)

Mocht dit zo zijn ....

Controleer visueel of de connector op het motherboard nog korrekt is gesoldeerd , en b.v.b. niet gedeeltelijk is losgescheurd of zelfs iets los zit .

Gebruik uiteraard de originele laadkabel , alsook adaptor. (goedkope laders/kabels kunnen de benodigde laadstroom niet leveren)

De laadstroom kun je eenvoudig controleren d.m.v. zoiets :

https://www.benl.ebay.be/itm/Premiu...478586?hash=item2cdf462a7a:g:GdkAAOSw241YUtwh

Met een extern scherm verbruikt het toestel meer stroom ...

Stel dat de lader/kabels/connector het nodige vermogen niet in de tablet kunnen stoppen , ontlaad de batterij ... , waardoor hij uiteindelijk uitvalt ...

Ik vermoed dat de laadstroom zal beginnen bij iets van een 250 mA , na interne controle/communicatie tablet/batterij , zal deze oplopen tot 1.5A.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
Het stroomverbruik kan beïnvloed worden doordat er bij de instellingen staat dat de laptop voor twee monitoren signaal moet produceren, al lijkt het logisch om aan te nemen dat er zonder kabel geen stroom is er is wel spanning en signaal.
 
Sorry dat ik jullie tijd verspild heb, maar het probleem ligt niet aan de laptop of de monitor.

We kwamen er achter dat de laptop en monitor zijn ingestoken op een stopcontact dat op de lichtschakelaars is aangesloten. Zodra dan het licht uitgemaakt wordt, wordt ook het stopcontact uitgezet......:rolleyes:
 
Hallo

"Sorry dat ik jullie tijd verspild heb, ...."

Zolang jij iets hebt bijgeleerd van de door ons geposte antwoorden , en dat je er ook iets mee doet , vindt ik het geen tijdverspilling.

Peter
 
Dus je moet ook eerst het licht aanzetten om je pc in te schakelen.
Goed bezig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan