Fatal error op Acer Aspire 7 A715-72G-76HV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
1.019
Goedemorgen, ik heb bovenstaande laptop sinds een paar maanden. Sinds gisteren krijg ik steeds een fatal error en start de laptop opnieuw op.
Het vaakst krijg ik deze error: Video_DGKRNL_FATAL_ERROR maar net stond er ook een keer Video_TDR_Failure en bij "Wat is mislukt" stond nvlddmkm.sys.
Ik heb uiteraard al op Google gezocht maar ik zie door de bomen het bos niet meer!
Kan iemand mij helpen?

Ik heb net bij geavanceerde opties die ik kreeg tijdens het opnieuw opstarten de vorige versie van Windows hersteld. Hij is nog één keer daarna opnieuw opgestart maar lijkt het nu niet meer te doen. Ik wacht even af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja voor nu... Ik heb automatisch updaten nu even uitgezet maar ik moet Windows toch wel blijven updaten?
 
Thanks, ik ga straks kijken want ik kreeg net weer een blauw scherm....
 
Lijkt op een driverprobleem voor de nvidia videokaart ( ik kan zowel het linkje van daniel en die van hannes niet openen, NOD32 houd mij tegen ). Verwijder de oude nvidia drivers, en download de meest recente van hun website: https://www.nvidia.com/Download/index.aspx . Misschien dat het kan helpen. Windows update kan je gewoon aan laten.
 
Hoe kan ik de oude drivers verwijderen? Volgens mij zie ik de videokaart niet staan in Apparaatbeheer, zie bijlage. Daarnaast lukt het niet om op de Nvidia website te scannen welke driver ik nodig heb. Hij blijft vragen om de laatste versie van Java te installeren terwijl ik dit net gedaan heb. Dus tweede vraag is, hoe weet ik welke drivers ik nodig heb?
Wat ook vreemd is als ik rechtsonder in mijn scherm op NVIDIA-instellingen klik er niks gebeurt.....
 

Bijlagen

  • image001.png
    image001.png
    12,2 KB · Weergaven: 56
  • image001 (1).png
    image001 (1).png
    54,9 KB · Weergaven: 60
Goedemorgen, ik heb bovenstaande laptop sinds een paar maanden. Sinds gisteren krijg ik steeds een fatal error en start de laptop opnieuw op.
Je hebt neem ik aan garantie?
Overleg met de winkel of dit onder de garantie valt.
 
Het schijnt iets met de videokaart te maken te hebben, zie vorig bericht. Dat wil ik eerst proberen als ik er achter kan komen welke videokaart ik heb.
 
https://support.microsoft.com/nl-nl...t-a-driver-update-from-reinstalling-in-window
Zet de driver update uit, hang het notebook aan de adapter, dan zal de nVidia grafische adapter zijn ingeschakeld en staat die in apparaatbeheer, anders in de Intel of nVidia configuratiescherm die aanzetten.
Installeer de laatste nVidia driver.
Aan alleen aan de accu werken de meeste notebooks via de GPU in de CPU.
https://www.nvidia.com/Download/driverResults.aspx/151277/en-us

Reboot en kijk of het probleem is verholpen.
 
Er kwam weer een update van Windows die ik maar uitgevoerd heb. Hierna stond de videokaart wel in apparaatbeheer. Ik heb nu de laatste driver geïnstalleerd en zal laten weten of het probleem verholpen is.
 
Zet die driver update uit en installeer die van nVidia, je hebt nu de generieke van Windows en soms geven die problemen.
Je graka is een GTX 1050 volgrns de specs van dat notebook.
 
Ik heb die van Nvidia geïnstalleerd. ;-)

En helaas.... Weer deze melding: Video_TDR_Failure en bij "Wat is mislukt" staat nvlddmkm.sys.

En helaas.... Weer deze melding: Video_TDR_Failure en bij "Wat is mislukt" staat nvlddmkm.sys.
Ik zag vanmorgen weer iets voorbij komen van Windows update. Kan het zijn dat de driver nu weer opnieuw geïnstalleerd is door deze update en de installatie van Nvidia weer heeft overschreven?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ga ik morgen even doen, ik heb vandaag geen tijd. Naast de bekende melding kreeg ik gisteren ook deze stopcode: DPC WATCHDOG VIOLATION.

@ Lange Pier: Ik game totaal niet maar doe wel aan (intensieve) fotobewerking. Ik zie dat er twee soorten driver updates zijn bij NVIDIA.
Als ik dit zo lees kan ik toch beter de Studio Driver installeren?

If you are a gamer who prioritizes day of launch support for the latest games, patches, and DLCs, choose Game Ready Drivers.

If you are a content creator who prioritizes stability and quality for creative workflows including video editing, animation, photography, graphic design, and livestreaming, choose Studio Drivers.


En moet ik na het uitzetten van de automatische driver update de huidige driver eerst verwijderen in Apparaatbeheer?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, dat kun je aangeven tijdens de installatie dat de huidige eerst volledig moet worden gewist.

Als die met extra instellingen niet wil dan wordt het ook aangegeven en dien je die andere op te halen.
 
Even voor de zekerheid, moet ik dit nu selecteren om de update uit te stellen? Hoe weet ik welke update dit veroorzaakt? Zij bijlage.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    32,4 KB · Weergaven: 76
Omdat ik nog geen antwoord heb gekregen probeerde ik de driver alvast te installeren zonder door te gaan met de probleemoplosser maar dan krijg ik bijgevoegde melding..... Ik word er een beetje moedeloos van! Ik heb allebei de versies geprobeerd en krijg bij allebei dezelfde melding.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    188,9 KB · Weergaven: 68
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan