Whatsapp werkt niet meer na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
339
Ik heb een Lenovo tablet en gebruik whatsapp.
Toen ik deze morgen whatsapp wilde opstarten en kreeg het bericht om te updaten.
Ik download het nieuwe bestand en installeerde, hetgeen goed ging.
Als ik nu whatsapp opstart krijg ik steeds hetzelfde, wit scherm met de mededeling dat ik moet updaten.
Als ik dit scherm sluit zie ik 1 seconde het opstartscherm van whatsapp met mijn groepen.
Alleen kan ik niet kijken.
Ik krijg ook geen foutcode of zo.
Nu gebruik ik dat vrij veel ivm afspraken.
Iemand een idee om dit op te lossen?
 
Volledig verwijderen en opnieuw installeren wellicht?
 
Android versie 5.0.1
Whatsapp versie 2.19.76
Ligt het nu aan Android of aan whatsapp?
Ik kan whatsapp niet openen, maar kan ik ergens zien of mijn chats opgeslagen worden op google drive of zo iets?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ik ooit een back up gemaakt heb en of ik google drive heb.
Mijn gewone pc is een mac.
Ik heb die tablet alleen voor whatsapp en een ander appje dat muziek afspeelt.
 
Ik heb geen google drive.
Het idee om whatsapp te verwijderen, dan ben ik alles kwijt denk ik.
Ook heb ik het idee dat dit eerder gemaakt is voor smartphones dan voor tablets.
Ik heb alle voorstellen eens bekeken, maar geraak er niet uit.
Als ik dat nu verwijder en terug installeer ben ik dan ook alle contacten kwijt?
 
Bedankt voor de hulp.
Maar, ik heb geen smartphone en whatsapp draaide al 2 jaar op die tablet.
Het is sinds gisteren dat ik een verplichte update moest doen dat het probleem zich voor doet.
Het rare is dat de melding blijft komen dat ik moet up daten en daarachter zit volgens mij whatsapp.
Volgens ik kan zien doet hij wel installeren, ik doe dan ok, maar het begin scherm blijft terug komen en ik kan niet in watsapp om iets aan te passen.
Het bericht dat ik de nieuwe versie moet downloaden blijft komen ondanks ik de upgrade gedaan heb.
Schermafbeelding 2019-09-22 om 09.30.05.jpg
mailtje.jpg
 
Compleet verwijderen en via de store opnieuw installeren?
 
Er is niks mis mee met Android tablets... werkt bij mij uitstekend en is 40-60% goedkoper dan elke tablet van Apple.
Prijs/kwaliteit is veel beter.
Als ik nog meer details wil zien kijk ik op mijn smart TV waarom zou ik dat in vredesnaam op zo'n klein schermpje willen doen, mijn perceptie dus.
 
Ik vraag geen discussie over iOS en Android.

Uw Android-apparaat terugzetten op de fabrieksinstellingen
U kunt gegevens van uw Android-telefoon of -tablet verwijderen door het apparaat terug te zetten op de fabrieksinstellingen. Deze methode om een apparaat te resetten, wordt ook wel 'formatteren' of een 'harde reset' genoemd.
Belangrijk: Wanneer u de fabrieksinstellingen terugzet, worden alle gegevens op het apparaat gewist.
Als u de fabrieksinstellingen wilt terugzetten om een probleem op te lossen, raden we u aan eerst een andere oplossing te proberen. Meer informatie over het oplossen van problemen met Android.
Opmerking: Sommige van deze stappen werken alleen in Android 9 en hoger. Bekijk meer informatie over het controleren van uw Android-versie.

https://support.google.com/nexus/answer/6088915?hl=nl
 
Veel.
Ik heb ook een ipad, maar daar zet ik geen whatsapp op.
Die moet het altijd doen voor werk en alleen verbonden met dropbox en icloud (betalend).
Die tablet heb ik omdat ik 1 app gebruik die niet werkt met mac of ipad.
Dus dacht ik, kan ik daar ook whatsapp op zetten.
Elke vereniging of club wil tegenwoordig via whatsapp werken, ik ben daar geen voorstander van wegens niet betrouwbaar.
Je ziet het nu.
Maar ja, iedereen gebruikt het dus...
Ik kan resetten of whatsapp verwijderen, maar dan ben ik die berichten die ik nog niet gelezen heb kwijt en dat is nu net het probleem.
En volgens ik kan lezen ook mijn contacten op whatsapp.
Eigenlijk gek dat je daar niet meer bij kan.
Had ik google drive maar moeten gebruiken.
 
Ik heb whatsapp er af gedaan en terug geinstalleerd, niet zelf gedaan maar iemand die het kent.
Blijkt dat whatsapp altijd backups maakt en alles staat er terug op.
Iedereen bedankt voor het meedenken en tot het volgende probleem.
 
Bij #2 al en bij #11 nog een keer:
Compleet verwijderen en via de store opnieuw installeren?
Bijvangst: Dat is dus goedkoper dan een Ipad kopen... ;)

@kitman
Fijn dat het gelukt is.:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan