WIFI uitbreiden met extra router

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.434
Ik hoop in de juiste groep geplaatst anders hoor ik het graag.

Hoi,

Avonden ben ik al bezig en een hoop how to`s gelezen maar het is me nog steeds niet gelukt.
Ik wil mijn wifi uitbreiden naar een betere wifi in de tuin en garage. In de garage moet de extra router draadloos komen te staan. Het is namelijk (bijna) niet mogelijk daar een UTP heen te krijgen.

Situatie is een Ziggo modem met daarachter een Asus RT-AC66U
asus heeft IP 192.168.1.1
DHCP range 192.168.1.30 --192.168.1.200

De extra router is een linksys wrt54gl met daarop dd-wrt
Er is in deze router de optie om hem te gebruiken als "repeater bridge"
Is dat de optie die ik kan gebruiken? Maar regelmatig ben ik hem dan kwijt en kan er niet meer inkomen.

Hoe stel ik die linksys wrt54gl DRAADLOOS in zodat het bereik in de tuin beter word.
Ik neem aan dat de linksys wrt54gl het signaal van de Asus moet opvangen en dan weer verder sturen toch?

iemand aan de hand van printscreens een handleiding op een linkje naar een how to waar staat om in te stellen ZONDER gebruik te maken van WAN/LAN poorten om de routers te koppelen?
 
je wilt de routers draadloos verbinden, als de snelheid in de garage nu al niet meer dan een 4 haalt (10 is max snelheid van jou abonnement, en 1 is geen snelheid),
de 2e router heeft dan een max van een 4 t.o.v jou abonnement
ik zou proberen om een bekabelde verbinding te leggen en dan draadloos verder te gaan
 
Je zou access point kunnen proberen die via het stroomnet werken. als je geluk hebt zitten ze op de zelfde fase.
Of je experimenteert met één externe antenne met een kabel op de Asus RT-AC66U.
En dan probeer je die antenne zo kort mogelijk in het zicht van de linksys wrt54gl te brengen.

UTP blijft toch het beste...
 
UTP gaat het niet worden naar de garage dus ik ga onderzoeken of ik de router tegen de achtergevel van het huis kan maken :shocked:
 
Lijkt me een prima plan. Met een goede externe antenne maak je het bereik nog veel groter, ik kwam met een heel simpel access pointje maar met een externe antenne (zie pdf, een dipooltje) honderden meters ver en nog steeds goed signaal en ook de retour was goed.
Zo een dipooltje richt je op de garage das effectiever dan een rondstalende antenne op de access point.
 

Bijlagen

  • Fonera-antenne-dipool-datasheet.pdf
    471,6 KB · Weergaven: 43
Daarmee kan ik de router binnen houden en de externe antenne op het raam plakken?
Zie ik dat goed.:love:

Waar kan ik die kopen/vinden? In de reguliere webshops vind ik die niet
 
Laatst bewerkt:
Klopt, het was een voorbeeld wat je met een vrij simpele externe antenne kunt bereiken.
Ik had hem wel buiten gemonteerd en als ik verder had gekund in verband met onze woonsituatie had ik zeker verder kunnen gaan dan 200 meter.

Buiten montage heeft de voorkeur boven binnen montage. Vaak zit er maar een snoer van 1-2 meter aan zulke antennes, dus je zult je router/acces point oid wel moeten verplaatsen.
ik heb dat gedaan door de UTP kabel naar de zolder te leggen en de antenne op het dak te monteren.
Maar aan de buitenkant op het raam kan ook, binnen kan ook maar dan verlies je vast weer wat.

Dit is er ook een: https://hawkingtech.com/product/hai15sc/
Bekijk het maar eens rustig en zoek obv van deze eventueel verder.
Te koop bij Bol.com, en das wel erg handig... bevalt i niet stuur je hem terug (inleveren bij een Albert Hein steunpunt nadat je goedkeuring hebt daarvoor) en ook geld terug

Wel: Als het definitief wordt dan dan goed na hoe je het met de kabels oplost en check of de aansluitingen kloppen (de stekkers).
Eventueel een goed verlengkabel gebruiken met de juiste stekkers/contra stekker. Zal soms beetje zoeken zijn.

Moet nu weg...
 
En als ik die router dan bekabeld heb aangesloten, stel ik hem dan in als accespoint of als repeater bridge?
Ik wil natuurlijk mijn wifi (naadloos?) uitbreiden naar de garage en tuin.
 
Kun je inderdaad mee beginnen, maar de bestaande antenne is een rondom stralende antenne met een stuk lagere winst en juist de extra winst met een garage op afstand heb je toch met een bidirectioneel type. Die richt zich op de garage (en de andere kant, bi dus...) met een redelijk openingshoek in het horizontale vlak, dus de stralingsbundel is wel smal maar niet te smal. Dat plus een wat hogere antenne winst kan echt veel schelen.

Je kunt ook voor 2.4 GHz een proefje doen met een zelf gemaakte antenne (Google), maar wel de schuifmaat gebruiken.....en kabels en stekkers goed uitkiezen.

verschil-tussen-een-access-point-en-een-repeater

https://www.simpeleuitleg.nl/uitleg/overige/verschil-tussen-een-access-point-en-een-repeater/67

Access point met UTP heeft de voorkeur...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan