Kan Asus E200HA niet update naar Windows 10 / 1903

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Hall0,

ik heb hier een Asus E200HA met W10 1606 en deze wil ik upgraden naar 1903.
Nu geeft hij echter aan dat hij niet genoeg ruimte heeft.

Bij het checken van de apparaat comptabiliteit geeft hij aan:

Processor ok
Geheugen ok
Schijfruimte: Er is meer tijdelijke schijfruimte vereist om de update te voltooien. Begin bij stap 1 om schijfruimte vrij te maken en ga indien nodig verder bij stap 2.

Stap is vrije ruimte vrijmaken en dat heb ik zoveel mogelijk gedaan.
Stap 2 : plaats een extern opslagapparaat met ten minste 11 GB vrije ruimte

Als ik dan opnieuw proberen aangeef krijg ik toch steeds weer dit scherm.

Wat doe ik fout?
 
Je mag best een grotere USB stick dan 16 GB gebruiken. Op die USB stick (of externe harde schijf) moet nog minstens 11 GB vrije ruimte zijn, schreef je zelf. Dus een USB stick van 8 GB zal te klein zijn.
Maar daarmee ben je er niet. Ook op de interne harde schijf moet een bepaalde hoeveelheid vrije ruimte zijn, anders lukt de upgrade niet.
Kijk nog eens naar de afbeeldingen op de website van Coolblue, waarvan Scrapheap jou de link gaf. Ik zal die afbeelding nog eens hieronder zetten:

5d89e9402e4db-Ashampoo_Snap_2019.09.24_11h57m15s_001_.png


Helaas geeft Windows Update niet aan hoeveel vrije ruimte er op de C schijf moet zijn om de upgrade te kunnen uitvoeren.

In dat Asus netbookje van jou zit een harde schijf van slechts 32 GB. Daar zul je bij iedere nieuwe versie van Windows 10 dezelfde problemen mee krijgen.
 
Bedankt voor je hulp en als ik het goed begrijp is het eigenlijk een "flut" apparaat waar ik niet veel meer mee kan.
Ik heb alles eraf gegooid en er blijft nu eigenlijk alleen w10 over maar updaten gaan nog steeds niet.
Ik kan de update naar 1903 niet eens installeren.

Ik zie weinig andere mogelijkheden .......
 
....en als ik het goed begrijp is het eigenlijk een "flut" apparaat waar ik niet veel meer mee kan.
Ik zie weinig andere mogelijkheden .......
Helaas heb je gelijk.
Welk type heb je?
Opslag
32GB
64GB
128GB
Wrs 32 GB.. ?
Probeer hem anders te verkopen nadat het je gelukt is.
Verder werken ze best aardig mits... je het meeste met office on line doet, voor extra installaties is amper ruimte.
 
Het zal de 32GB zijn maar hij heeft in totaal nog geen 30GB zie ik.
Het probleem is dat hij helemaal niet meer kan updaten dus blijven gebruiken kan ik ook niet lang meer volhouden ben ik bang.
Denk dat het tijd wordt voor een andere ;)
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens met bijvoorbeeld Treesize welke mappen zo groot zijn en probeer die op te ruimen.
https://www.jam-software.com/treesize_free/

Maak in ieder geval de temp map eens helemaal leeg.
Zet bij de settings van de Verkenner wel de setting van verborgen mappen en bestanden op zichtbaar, zie Verborgen mappen en bestanden weergeven


Dan moet je in deze map zijn.
C:\Users\jouw-gebruiksersnaam\AppData\Local\Temp
jouw-gebruiksersnaam dus veranderen.
 
Nog een mogelijkheid is een 'stevige' SD card te plaatsen in het slot, geen ideale oplossing, maar je kunt weer even vooruit.
Voor een slordige € 450,- heb je er één van 1Tb :eek:
Minder kan natuurlijk ook rond de € 50,- voor 128Gb versie, mocht je dat willen doen, neem wel een redelijk snelle anders gaat dat ook irriteren.

Iets meer uitleg
https://www.jordanvanbergen.nl/post/126104276229/binnen-windows-10-een-sd-kaart-als-een-niet
Geen idee of het echt goed werkt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan