kapotte telefoon - terugvinden opgeslagen telefoonnummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

paardekop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2016
Berichten
4
Probleem : mobieltje van meisje is kapotgevallen. De oude telefoon (android, samsung j5) vertoonde heel slecht beeld na het vallen. Ik heb hem aangesloten op de pc met een usb-verbindingskabeltje, en heb met windows explorer de gehele inhoud van de telefoon kunnen kopieren naar de harde schijf van de pc. Zodoende heb ik foto's en andere bestanden kunnen redden.

Maar ze is ook heel veel telefoonnummers kwijtgeraakt, die stonden blijkbaar niet op de simkaart opgeslagen, en ik heb geen idee hoe ik die telefoonnummers kan terugvinden in de backup op de pc.
up . Ik zie verschillende folders staan in Android, maar het lijkt wel of bestanden encrypted zijn, of geen extensie hebben ofzo. Ik vind in ieder geval geen telefoonnummers.

Ik heb ook al geprobeerd : Samsung Kies , maar dat lukt niet, het programma lijkt geen verbinding te kunnen maken, of misschien moet er wel iets van toestemming gegeven worden op de telefoon zelf (maar het schermpje is inmiddels nagenoeg onleesbaar en de telefoon is niet meer te gebruiken.)

Iemand een idee of en zoja hoe ik die telefoonnummers nog kan terugvinden op de pc ?
 
Voor zover ik weet staan die diep opgeslagen, en niet zomaar in het publieke gedeelte.
Tenzij je een CSV-export gemaakt hebt vanuit de telefoon.
Kan je hem niet bij een goedkope repair-boer op de hoek laten repareren, als de nummers je veel waard zijn?

Mogelijk heb je ook nog kans dat ze in de cloud zijn opgeslagen, als je het account en de settings op een nieuwe telefoon restored?
 
Niet zelf bedacht, maar gevonden bij androidworld.nl (en het bericht is al uit 2013)
het staat als een sqlite database in de directory: /data/data/com.android.providers.contacts/databases/contacts.db

om hierbij te komen heb je een terminal nodig en root access. Of root access en backup for root users (dan hoef je de locatie ook niet te weten)

Nog meer gevonden

Do you have a gmail address associated with your phone? If so, all your contacts were synced to your account and all you have to do is put that same account in the new phone.

I just did it. Holly cow is all I can say. Its called myphoneexplorer and it showed me all the texts I missed, my missed calls, makes a back up of the whole phone, the contacts, opens them like in outlook. It also gets into the root firmware and gives you access to all of that. Amazing. The test will be if I can then load them on the new phone when it gets here.
 
Hoi,
De 2e optie heb ik zelf een keer gedaan (nadat mijn simkaart stuk was), ging perfect!
 
de 1e optie snap ik niets van. Wat wordt bedoeld met een terminal (is dat een pc?) en wat wordt bedoeld met root access ? Kan ik uberhaupt een root accessen als ik de telefoon zelf niet meer kan gebruiken, kan ik zoiets vanuit de backup op de pc doen ?

de 2e optie had ik zelf ooit geprobeerd op mijn eigen telefoon, en op wonderbaarlijke wijze werd alle info inderdaad overgezet van de ene op de andere telefoon..... Alleen, mijn vriendin weet dus haar gmail account niet meer te herinneren (lekker handig) , ze heeft een nieuwe gmail aangemaakt op haar nieuwe telefoon...

de 3e optie, myphoneexplorer, gaat denk ik ook niet lukken, ik las dat je daarvoor eerst een app op de telefoon zetten en dat gaat dus niet meer met een kapot scherm :)


Reparatie van de telefoon zou 120 euro kosten, ze had daarom besloten om voor een paar tientjes extra een nieuwe te kopen...... En ze was on de veronderstelling dat alle telefoonnummers behouden zouden worden na het overzetten van de simkaart.
 
Laatst bewerkt:
Toen het nog lukte heb ik telefoon aangekoppeld aan de pc, en toen verscheen er een soort van extra harde schijf, genaamd Galaxy J5. Hierin stonden diverse folders en die heb ik allemaal gecopieerd naar de pc. Ik heb al die folders doorzocht en kan echter niets vinden met extensie ".db" of ".vcf" of iets dergelijks...... Veel mappen zijn ook leeg en van sommige bestanden heb ik geen idee wat die zijn. In het mapje Whatsapp zie ik bijvoorbeeld allemaal bestandjes met namen waar de term "encrypted" in voorkomt....

Ik zal anders vanavond nog wel even poroberen om al die bestanden vanaf de PC over te hevelen naar haar nieuwe telefoon, hopelijk wordt een en ander dan weer zichtbaar. Maar ik ben bang dat die bestandjes op de een of andere manier zijn beveiligd...
En wie weet is haar oude google account (waarvan ze de inloggegevens niet weet) op de een of andere manier nog gelinkt aan haar hotmailadres of telefoonnummer. Als dat zo is kan ze in theorie misschien nog haar inloggegeven opvragen bij google (vraag me niet hoe). En dan maar hopen dat een en ander aan contacten nog ergens is opgeslagen "in the cloud".
 
Heb je je contacten niet gesynchroniseerd met je google account dan?
Als je dat wel hebt gedaan heb je geen enkel probleem.
Je contacten worden dan gewoon weer gesynct als je straks op je nieuwe telefoon weer aanmeld bij google.

Heb je dat niet gedaan dan is er denk ik niet veel hoop, of je contacten moeten op je sim-kaart staan.

Contacten van gmail zullen hier dan staan.
https://mail.google.com/mail/u/0/#contacts
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan