Nieuwe installatie kan keyboard..muis niet gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast30

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2019
Berichten
113
Beste mensen
Vandaag heb ik via systeem herstel een oude pc met win 10 opnieuw geïnstalleerd.

Voorheen werkte alle hardware maar na het installeren kon ik mijn land niet instellen omdat muis en toetsenbord niet werken

Wel kan ik in de BIOS komen door F2 te klikken gelijk na het opstarten

Maar zelfs al zet ik USB toetsenbord enabled het werkt niet

Wie kan mij helpen
 
Het schijnt hier andersom te zijn dan met oude computers, er is USB ondersteuning tot Windows opstart. Probeer in veilige modus op te starten en/of de drivers voor USB hubs te verwijderen. Windows ziet even daarna nieuwe hardware en zal de USB drivers beter installeren. De fabrikant van het moederbord of natuurlijk de fabrikant wanneer het een merkcomputer is, heeft moederbord of chipset drivers en dat zullen in ieder geval zeker de juiste zijn. Inderdaad zal PS2, dus de groene voor muis en paarse voor keyboard aansluiting wel werken. Vaak is het trouwens zo dat een PC enkele USB aansluitingen direct heeft en enkele in een hub, de laatste zoals voor een front paneel. De drivers voor een hub kunnen dan wel eens nog niet werken.
 
USB 2.0 had al vanaf het begin bios ondersteuning, moet dan een PC van voor 2000 zijn als dat niet zo is maar daar gaat W10 niet op.
Hardware is wel geheim dus weten we niets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan