Aflos vrij , Bank Spaar & Lineair Hypotheek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Somchai

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2018
Berichten
29
Heb een Excel Spreadsheet gemaakt v.w.b. de hypotheek

Eerst was het Aflos Vrij & een Spaar Hypotheek.

In het programma kwam duidelijk naar voren ..... dat ik z.s.m. van de aflos vrij af moest, dus

Heb ik het aan laten passen naar : Lineair & Spaar Hypotheek.

Wil eind dit jaar van de Lineair af, blijft dus alleen de Spaar hypotheek over.

qua belastingen kan ik beter in de pot van de bank storten, dit is dan belasting vrij , heb een opgave van de bank binnen gekregen, ze schreven, als je in Oktober 2019 Maximaal 8.500,= stort dan ga je van 140,15 naar ongeveer 99,92 que maand inleg van de spaar hypotheek.
Het programma komt uit op 99,93 euro.

Oke, verder zit er in de Lineair hypotheek een mogelijkheid om deze bijvoorbeeld ( in overleg met de bank) af te lossen in bijvoorbeeld 12 maanden.

Open hierbij het Tabje van de Lineair hypotheek, en zet in het vakje van de "aanpassen looptijd maand lineair", bijvoorbeeld 12.
(dit werkt ALLEEN vanaf komende maand)

Je ziet dan je maand bedrag AF behoorlijk stijgen omdat de rest van dit deel afgetikt wordt in 12 maanden plus het andere deel , de spaar hypotheek.

Oh ja.......

Heb ALLES , ( voorals nodig) overal een beveiliging op gezet om de formules niet te vernielen.

dus ALLEEN de input vakjes zijn actief

het Password is : hypotheek

zo kun je zelf ook nog wat aanpassen als je wilt.

Nou , een lang verhaal, ik hoop dat er vele mensen er gebruik van kunnen maken.:shocked:

fijne dag en groetjes,

Somchai
 

Bijlagen

  • Hypotheek V.6.12.xls
    1,9 MB · Weergaven: 156
Mooie sheet.

Nu mijn vraag:
Gaat om bedrag van 70,000, er wordt niet afgelost, alleen rente wordt betaald, iedere maand dus. Dit alles 10 jaar lang.
Rente is 2,08 vast. Jaarlijkse rente bedrag is dus 0,0208 x 70,000 = 1456 zijnde per maand 1456/12 = 121,33. Klopt he?
Ik weet hoe dit in een formule vast te zetten binnen Excel.

Dus de bank wil na die 10 jaar teruggestort hebben:
70,000 + (10x 1456,00) = 87,472,-- , zijnde 70000 + 17472.

Is dit correct?

Maar stel, dat kan ook..je betaalt de rente zelfs niet, is gewoon per maand 0,00. Je doet dat pas aan het einde van looptijd van 10 jaar plus het bedrag van 70000.
Totaal dat je moet betalen is dan ??? Meer volgens mij aan het eind vd looptijd. Bedoel 70000 + jaarlijkse rente en dat gedurende 10 jaar.

Kan dit in een formule aangegeven worden. Hoe doe je dat?
Ben ff confused.

Dank alvast.
:confused::d
 
Laatst bewerkt:
zoiets
 

Bijlagen

  • joanne.xlsx
    14,5 KB · Weergaven: 128
Goedemorgen, het is nog vroeg, maar ik zie géén bijlage(n) van cow18.

Doeg, Somchai
 
staat er nochthans of in ieder geval ik zie hem toch aan deze kant.
Anders is de formule 70.000 * macht(1.0208;10), maar die levert geen 87.472 op, dat kan wel bij intrest = 2.25%
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan