Downloaden PDFs op basis van een lijst met URLs

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Berichten
430
Ik heb eindeloos gezocht naar een tool, een downloader voor Windows dat bestanden (in dit geval PDFs) download op basis van een lijst met URLs.

Met andere woorden: ik heb een text bestand met URLs
http... www bla bla t/m bestand.pdf

Helaas hebben die bestanden dezelfde naam, laten we zeggen 'bestand.pdf'

De URL geeft nadere informatie rondom het bestand:
http ..www bla bla 2016\week 3\nr 10\bestand.pdf

Wat ik zoek is een tool dat:

of ieder bestand in een subfolder opslaat met het pad als naam, de \ vervangen door -
(sub folder: www-domain.com-2016-week 3-nr 10\bestand)

of het pad toevoegt aan de naam van het bestand
(www-domain-nl-2016-week 3-nr 10-bestand.pdf)

of in ieder geval een log bestand aanmaakt waarin URL en bestandsnaam wordt weergegeven
(ik kan dan achteraf 'bestand.pdf' renamen op basis van de URL die er, volgens het log bestand, bij hoort)

De tools die ik heb gevonden slaan alles op met dezelfde naam plus volgnummer
bestand.pdf
bestand(1).pdf
bestand(2).pdf
etc.

Je hebt verder geen nadere informatie over het bestand, omdat je niet weet welke URL erbij hoorde.

Heeft iemand een suggestie?

Thanks.
 
Zoiets?
Ik heb ook de : en de . ververvangen door een -, zodat een probleemloze bestandsnaam overblijft.
 

Bijlagen

  • helpmij hmwul download.xlsm
    20,2 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Dank voor de reactie.
Maar het idee is dat ik naar een programma zocht, een download-programma.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de genomen moeite. Ik zoek echt een programma. Als je zoekt op "best download manager windows 2019" dan zie je de diverse sites die (vaak dezelfde) programma's bespreken.
Ik heb er een aantal geprobeerd, maar kennelijk is het ingewikkeld om in een log bestand op te slaan, welk bestand van welke url afgekomstig is.
Dus, bestandxyz is opgehaald c.q. afkomstig van site: www.etc.etc.

Ik heb er al de nodige uren aan besteed en laat het voor wat het is.

Overigens, op sites worden ook programma's besproken die door mijn AV software direct verwijderd worden wanneer je ze probeert te installeren, zoals:
bitcomet_setup.exe
JDownloaderSetup.exe
GetGoDMWebInstaller.exe

De tools die aanhaalt in je superuser (ik kende dat bericht) zijn browser add-ons, maar daar ben ik niet naar op zoek.

Het zal waarschijnlijk via -ingewikkeld- wget kunnen. Geprobeerd, maar het gaat errrugg langzaam.

Nogmaals dank voor de genomen moeite.
 
Je kunt dan heel veel eenvoudiger van elk toekomstig bestand zelf het download url in een excel bestand zetten met de naam van het bestand erbij.
Das super simpel, heb je geen extra software voor nodig behalve excel of calc oid.
 
Dank voor de genomen moeite.
Ok dan,
Maar dan weet ik nog niet wat niet goed was aan het excel bestand uit bericht#2.
Je hebt het hele internet afgezocht naar een programma en niet gevonden wat je zocht.
En hier staat een excel bestand dat als basis kan dienen en wat ik eventueel kan aanpassen aan jouw wensen.

p.s. Het excel bestand doet precies hetzelfde als wget, druk ALT+F11 voor de code.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan