hp 6570b probook aan uitknop zit vast demonteren van laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

huppelpaard

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2018
Berichten
157
Hoi mijn knop van de aan en uitknop zit vast (ingrdrukt)
als ik met een mesje de knop verschuif gaat de laptop wel aan maar dat gaat nooit lang goed

wie weet er welke schroefjes ik los moet draaien om bij de aan en uitknop kan komen?

op youtube staat er wel een filmje maar dat is het totaal demonteren van de laptop en net hoe ik bij de aan en uitknop kom
heeft er iemand tips?

voor nu laat ik de laptop in slaapstand en sluit de laptop niet meer af

alvast bedankt
 
Ja, het lijkt toch dat de onderkant er af zal moeten en dan de printplaat er uit maar het is niet duidelijk te zien in deze video.

Wat ik zelf zou doen dat is een contactspray spuitbusje even goed schudden, de slang kort door-spuiten en dan wat langs de naden van het knopje, bij een verder afgedekte laptop en scherm. Contactspray kan geen kwaad, reinigt en smeert. Er blijven geen resten achter dus het droogt weer op. Volgens mij hebben veel mensen wel dergelijke spuitbusjes op de plank staan. Je moet zelf de situatie maar inschatten.
 
Hallo

De gebruikte schakelaartjes zijn membraam modelletjes.

Volgens uw omschrijving is het membraam gescheurd , en blijft nu in dezelfde positie staan.

Kontaktspray zal hier dus niet helpen... enige oplossing ---> schakelaartje vervangen , of het complete printplaatje.


Zo ziet het printplaatje er uit met power on drukknopje :


https://www.benl.ebay.be/itm/77966-...543503?hash=item1ea82d0c8f:g:SEcAAOSwnH1WZeZW

Pittig geprijsd , bijna de prijs van laptop 2e hands.


Hier zijn deze schakelaartjes te koop :

https://www.benl.ebay.be/itm/Micro-...485915?hash=item444604a61b:g:0NIAAOSwzJldfe2Q


Zoek een lokale elektronika hobbyist , die dit schakelaartje voor u wil vervangen. (met printje gedemonteerd , is dit enkele minuten werk ...)


Dit model laptop demonteren om dit printplaatje te bereiken kost veel tijd/moeite.

Je moet bijna het complete toestel uit elkaar halen.


Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.


Peter
 
Ding zal zo ver uit elkaar moeten dat de bovenkant er af kan. Pas dan kom je bij het printje met de schakelaar.

Daarna heb je 3 opties:
-Koop een nieuw printje
-Zoals al gesuggereerd. Zoek iemand die het schakelaartje kan vervangen
-Zoek een gebruikte defecte laptop van hetzelfde type. Zijn vaker makkelijk te krijgen wegens kapot scherm e.d., of even vragen bij een bedrijf dat handelt in 2e hands laptops, hebben nog wel eens iets liggen.
 
Bedankt voor de reacties ik ga er eens rustig voor zitten om deze laptop uit elkaar te schroeven
hopelijk is het met een goedkope oplossing gefixt hier kan ik wel wat mee

nogmaals bedankt voor de snelle reacties
 
Hallo

" ik ga er eens rustig voor zitten om deze laptop...."

Ga voorzichtig te werk .

Neem foto's van elke stap.

Houd de vijsjes bij elkaar (lengte) (kleef ze desnoods op blad papier d.m.v. dubbelzijdige tape)

Let op met de minuscule fragiele connectoren.

Mocht je aan iets twijfelen , post hier eerst een duidelijke foto alvorens verder te gaan ...

Bevestig een magneetje aan uw schroevedraaier ... werkt veel vlotter.

Schakelaartje kun je controleren d.m.v. multimeter (je kunt vergelijken met de andere aanwezig die wel nog korrekt werken)

Peter
 
hierbij de fotos het is een losse knop geen idee hoe hij vast komt te zitten
 

Bijlagen

  • IMG-20190928-WA0005.jpg
    IMG-20190928-WA0005.jpg
    119,7 KB · Weergaven: 121
  • IMG-20190928-WA0003.jpg
    IMG-20190928-WA0003.jpg
    193,2 KB · Weergaven: 83
  • IMG-20190928-WA0004.jpg
    IMG-20190928-WA0004.jpg
    136,4 KB · Weergaven: 92
  • IMG-20190928-WA0002.jpg
    IMG-20190928-WA0002.jpg
    196 KB · Weergaven: 87
Er lijkt niets te zijn afgebroken aan het dopje dat over de schakelaar zit maar de contacten rondom zijn ernstig vervuild en moeten met een kwastje worden schoongemaakt. Wat niet te zien is op de foto's is dat de werking van het knopje, mechanisch, ook door vuil kan zijn gehinderd en op afbeelding 3 zie ik duidelijk vuil in de schakelaar.

Wanneer goed reinigen, waarbij je met het kwastje wat contactreiniger spray zou kunnen gebruiken dat je daarna weer opdept, niet helpt. Ga dan de werking van de schakelaar na door middel van weerstandtest en laat er een andere op solderen als deze kapot en niet te redden is. Ik blijf echter bij mijn eerdere gedachte dat vuil de oorzaak is.
 
Hallo

Blijkbaar is er een verschil in printplaatje e-bay , en wat er in werkelijkheid in zit .

Dit zou het schakelaartje moeten zijn die er in uw laptop in zit :

https://www.benl.ebay.be/itm/100Pcs...416395?hash=item2cf76906cb:g:Ii8AAOSw3Q1c7ACx

Veel steviger dan andere model.

Het zwarte rondje met "vleugeltjes" , is een verlengstukje tussen top cover en schakelaartje zelf ...

De beide "puntjes" er op , zijn volgens mij afgebroken van de plastic die boven dit schakelaartje zit.

Die "vleugeltjes" laten het rondje terugveren (indien bevestigd aan het bovenliggende plastic"

Met 2 X 1/2 druppel superglue op de bevestigingspunten , of een beetje lijmpistool deze terug bevestigen.

Controleer het schakelaartje m.b.v. multimeter. (volledig spanningsloos op ohm , indien onder spanning moet er 3.3V over schakelaartje staan , die wegvalt indien ingedrukt)

Hopelijk versta je min of meer wat ik bedoel ....

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan