welk programma voor vro om te zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
470
Hallo,

ik heb enkele thuisfilmpjes die ik van een bandje heb omgezet naar een rewritetable dvd wat nu een vro file is wat niet werkt als ik dit via vlc wil afspelen.
deze wil ik graag naar een dvd ( vob?) omzetten om deze later weer op een dvd te branden.
er staan verschillende gratis programma's op google maar als ik ze gedownload heb krijg ik een watermerk door mijn film en moet ik het programma kopen wat ik niet wil.
Weet iemand een gratis programma om deze files om te zetten en een goed programma om te branden.

alvast bedankt weer , willem :D
 
Een bestand met de vro extensie is een gewone MP4 videofile.
Hernoem .vro naar .mp4

Je kan er dan een DVD van maken met bijvoorbeeld het gratis DVDStyler:
https://www.dvdstyler.org/en/
 
dag edmoor, helaas werkt deze file niet met b.v. vlc medaiplayer , hij speelt hem niet af omdat het denk ik een rw dvd is.
ik ga bovenstaande even uitproberen.
welk brand programma kan ik het beste gebruiken om deze om een +dvd te zettten.

P.s edmoor het veranderen naar .mp4 heeft nu al geholpen.
nu nog branden naar een dvd zodat ik deze overall kan afspelen.
 
Laatst bewerkt:
geweldig edmoor dit is gelukt , nu kan ik mijn kleine bandjes van vroeger omzetten naar dvd.
Ik heb wel nog een vraag , ik heb nu om uit te proberen deze ( 20sec) op een dvd gezet en in de pc gedaan , maar hij speelt niet automatisch af?. eerst moet ik de dvd openen en dan geeft hij pas aan dat ik met vlc kan afspelen.
heb ik met branden iets verkeerd gedaan.
ik heb met cd burner de bovenste gebruikt ( dataschijf, om mp4 of iso images te branden).
ook wil ik deze dvd eventueel op een dvd speler afspelen.
 
Laatst bewerkt:
Je zal er eerst een echte DVD layout van moeten maken met DVDStyler die ik al noemde.
Met CDBurnerXP kan je die dan op DVD branden door te kiezen voor het maken van een Video DVD.
 
ik heb dvdstyler gedownload en .mp4 video hier naar toe gesleept, maar wat nu . ik zie bovenin alleen staan bestand bewerk dvd configuratie en help en kom nu niet verder. graag een klein hulpje hierin.
 
dag edmoor, bovenstaande geprobeerd en dit lukt me niet goed. vor omgezet naar.mp4 en opgeslagen op bureaublad. dvdstyler geopend en het bestand daar naar toe gesleept ( via bestand zoeken ging niet want daar zag dvdstyler het bestand niet). eerst opgeslagen en daarna via dvdstyler gebrand. via cd burner ging dat niet want wat opgeslagen was was maar 15kb i.p.v. 9 mb. iets doe ik fout maar weet absoluut niet wat. p.s. het bestand via dvdstyler staat wel op dvd maar deze speelt niet automatisch af, ik moet eerst de dvd openen en op afspelen klikken,hoe dit gaat als ik deze in een dvd speler doe weet ik ook niet.

tot dusver al heel ver gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan alleen verwijzen naar de link die ik plaatste.
Daar staat het uitgelegd.
Welliswaar sumier voor wat betreft alle mogelijkheden, maar dat zijn de basis stappen.
 
Alvast hardstikke bedankt alweer edmoor,

ik ben hier al dik tevreden over en ga het van de week nog uitproberen op de dvd speler.
dat ik al zover was gekomen ben ik al blij mee.
nogmaals toppie :thumb:en alweer bedankt voor de tijd en hulp:D

willem
 
Graag gedaan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan