TCP-IP protocol Windows-netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
774
Ik wil graag bridgen met echtgenote met een W7- en een W10 laptop, welke dan verbonden moeten zijn via een netwerk.
In de help vind ik:

Eindeloos Bridge maakt voor het spelen over het netwerk gebruik van het TCP-IP protocol
Voordat u Eindeloos Bridge over uw netwerk kan spelen moet dit op uw netwerk geïnstalleerd zijn.
Als u gebruik maakt van de netwerkfunctie van Windows XP dan hoeft u waarschijnlijk verder niets te doen en functioneert het spelen op het netwerk gewoon.
Als u een ander netwerk gebruikt kan het zijn dat het TCP-IP protocol niet geïnstalleerd is. U kunt dit alsnog installeren.

Hoe gaat zoiets?
 
Beide pc's moeten in dezelfde "Workgroup" ( werkgroep ) zitten, meer is het eigenlijk niet.
Meer info hier.
 
@Lange Pier
Omdat dat een tijdje geleden vllg een programmaatje(?) niet kon; maar ga het nu proberen.
Heb de spiegel op mijn HP geinstalleerd; met een originele Explorer, die jouw MS link blijkbaar niet kon behappen.

Daarna Gmail installeren lukt ook niet; heb 'ja' geclicked op de melding in mijn iphone??

https://ibb.co/31VMn1q
Links beneden op dit plaatje staat iets wat lijkt op een gele driehoek met daarin een uitroepteken.
https://ibb.co/b3JFz8b

Ik lijk de Explorer niet te kunnen gebruiken; kan hem ook niet updaten; hoe kan ik anders iets downloaden?

(kleine afbeeldingen als bijlage opnemen lukt niet; blijkbaar omdat het geen PrScr-afbeeldingen zijn??)
 
Laatst bewerkt:
Begrijpen doe ik er niet veel van wat je wilt zeggen, welk programmaatje?

Je kunt ook met de media creation tool een USB stick maken en daarmee upgraden, het hoeft niet online, wat wel kan maar niet is aan te raden.

En Gmail voor alleen PC installeren, heeft verder weinig met een netwerk of W10 te maken, wat is de aanleiding dat je dit naar voren brengt?
https://support.google.com/mail/answer/56256?hl=nl
 
Heb inmiddels W10 op mijn oude laptop; zeer bedankt voor de tip!!
Heb op beide laptops EB opnieuw geinstalleerd.
Op beide moet ik met een keuze-venster 'Host' de 'leader' kunnen kiezen dwz de computer, die de te spelen 'handen' samenstelt.
Dat keuzevenster funktioneert merkwaardig genoeg niet als zodanig in de nieuwe laptop

Host-veld is blanco

maar wél in de oude, zowel toen die nog Win7 was en nu (ook) Win10.


Wie??
 
Lees die tips van Schoone nog eens, je dient eerst een netwerk te hebben.
 
Hallo Lange Pier,
Nogmaals mijn dank voor je tip om over te gaan naar W10.
Ik heb inmiddels het idee, dat het niet goed funktioneren van EB op mijn nieuwste laptop komt door een corrupte z.g. Borland Data Engine; heb ik jaren geleden ook al eens gehad.
Op bridgesoft.nl, de website van de maker van EB stond een remedie, maar die website is uit de lucht.
Ik had destijds kontakt met een medewerkster van de maker; die ga ik morgen weer trachten te bereiken.
Laat nog weten. nog een prettige avond, vrgr
 
Het lijkt er op, dat de Borland Database Engine in mijn laptop niet in orde is.
Ik zou EB ook direct kunnen uitvoeren vanaf mijn CD (ipv installeren); zie directory in de bijlage.
En daarmee de mogelijk kapotte BDE in mijn laptop vermijden.

Hoe gaat dat??
 

Bijlagen

  • Schermopname (19).png
    Schermopname (19).png
    233,9 KB · Weergaven: 38
Is er al een netwerk?

En voer de installatie uit in de XP of Windows 7 compatibiliteitsmodus, het setup bestand dus.
 
@Lange Pier
Gelukt; via Eigenschappen>compatibiliteitsmodus XP!!
Nogmaals thumb: thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan