Van ziggo modem naar patchpanel aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bleke

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2004
Berichten
92
Hallo forumleden,
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het volgende kan installeren. Wij zijn verhuisd naar een nieuwbouw woning en daar zit een "parchpanel" in de meterkast. Nu wil ik deze aansluiten op mijn ziggo modem alleen ik weet niet hoe. Zoals je ziet op de foto's lopen er een aantal utp kabels het huis in. Maar waar, welke poort op het panel, moet ik vanuit het ziggo modem de utpkabel aansluiten? Zeg maar de ingang20191002_194751.jpg
 

Bijlagen

  • 20190929_141227.jpg
    20190929_141227.jpg
    457,4 KB · Weergaven: 136
Laatst bewerkt:
ik zie op het patchpaneel vijf kabels.
Op de tweede foto de achterzijde van het patchpaneel zie ik maar 1 kabel (klopt dit.

vanuit je connect box kun je dus vier kabels naar het patchpaneel brengen en als je de juiste poortjes op het patchpaneel gebruikt dan krijg je op die kabels internet.
 
Het zijn 5 kabels die door het hele huis lopen. En vanuit mijn ziggo modem moet er dus een utp bloot gelegt worden. Maar waar sluit ik dat aan en hoe??
 
de achterzijde van het ziggo modem heeft vier lan poorten deze verbind je met vier aansluitingen van je patchpaneel.
dus vier kabeltjes uit je ziggo modem.
meer kun je er op deze manier niet aansluiten.
wil je alle vijf de aansluitingen gebruiken in jouw huis dan heb je een switch nodig. wel een 8 poort switch.
 
Oke duidelijk, nu heb ik eigenlijk maar in 2 kamers bedraad internet nodig. Zolder( mancave) en het kantoor van mijn vrouw. Dus als ik het goed begrijp heb ik dan maar 2 utp kabels vanuit het ziggo modem nodig. Die plug ik dus in 2 van de 5 aangesloten( zeker 5 zijn aan de achterkant los bedraad) poorten van het patchpanel. Nu nog ff uitzoeken welke poorten dat zijn.

Gr jack en bedankt
 
ja je hebt het door.
 
Nou het is gelukt, mede dankzij jullie forumleden. Alleen zijn alle poorten van mijn modem nu vol. Is het handig om hier een switch tussen te zetten.
Ik heb de kabels zelf gemaakt en getest en alles werkt 100%
Als ik nu die switch ertussen zet is dan de kabel vanuit het modem naar de switch straight of crossed? En van de switch naar het paneel??

Mvg jack.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan