Email verzenden vanuit Word (Office 365) vanuit een ander mailaccount

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bornetto

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
289
Een Word-document (de App-versie van Office 365) mailen aan de hand van een geïmporteerd Excel-bestand gaan prima, geen probleem. Waar ik echter niet uitkom is deze mailing versturen vanuit een ander mailaccount dat is toegevoegd in Outlook. Bij het selectie-vlakje staat alleen het hoofdaccount (tevens mijn account op m’n computer).

samenvoegen naar email.png

Iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Gr, Rob
 
Hallo Manamana,

Ziet er serieus uit. Zal er komende weekend even induiken en laat het je weten.

Gr, Rob
 
Ik kom er niet helemaal uit.

Een extra mailadres toevoegen vis de instellingen bij outlook.com is geen probleem, maar dan moet het Word-document ook worden verstuurd vanuit OneDrive. Uiteraard staat daar het document dat moet worden gemaild maar geeft in het lint niet de optie aan die er wel zit in het lint van de bureaublad versie van Word, namelijk Verzendlijsten.

Lint van de bureau-app van Word:

lintapp.JPG

Lint van de webversie van Word:

Schermopname (64).png

Het is niet de bedoeling dat ik het document verstuur vanuit Outlook. Dan kan natuurlijk wel wanneer ik de adressen als BCC toevoeg, maar dat is inmiddels door de AVG niet meer toegestaan. Het zijn overigens ruim 3.000. Vanuit een Word bestand (vanaf het bureaublad) ging dit tot nu toe probleemloos maar omdat ik de mail wil versturen vanuit een ander mailadres loop ik nu tegen dit probleem aan.
 
Hallo Manamana,

Ook dan kan ik vanuit een Word-document (in de webversie) niet mailen.
Zoe ook post post 5.

Gr, Rob
 
Hallo Route99,

Een mail met een ander account versturen vanuit de webversie of de bureau-App met Outlook lukt me wel, dat is het probleem niet. Het gaat om een Word-document dat als inhoud moet dienen van de te versturen mail Een soort van nieuwsbrief dus, en niet als bijlage.

* In webversie kan ik in een Word-document geen verzendlijst toevoegen, laat staan mailen.
* Een Word-document in de bureau-App variant kan ik met Outlook wel verzenden, maar dan alleen met mijn eigen mailadres. Ik wil het versturen met een ander mailadres dat is toegevoegd aan mijn Outlook.

Gr, Rob
 
Het versturen van een mail waarvan de inhoud een volledig Word-document is doe ik met m'n eigen mailadres zonder problemen. Maar wanneer ik het vanuit een ander mailaccount wil doen (dat is toegevoegd aan Outlook) zie ik geen kans om dat te veranderen.

samenveoegen tot mail.png
 
Ik zie alleen robottenoutlookcom zonder @ en zonder punt (.com) enz enz. Heb je het wel allemaal goed ingevoerd.
 
Laatst bewerkt:
Als die ander ggen rechten heeft om jouw online Word bestand te mogen "hebben" dan is het wellicht een kwestie van het delen van jouw Word doc?
Ik neem aan dat het Word doc door jouw beheerd wordt, dus een ander account kan toch niet zomaar jouw Word doc versturen...? Toch?
Als je het zo bekijkt is het imho logisch dat je het niet kunt.

Het andere account heeft te weinig rechten om jouw Word doc te versturen...

mss klopt het niet precies wat ik schrijf maar dan aan jouw de taak om uit te leggen hoe je dit soort zaken dan wel doet/geregeld hebt.
 
Hallo Manamana, ja hoor. Hier worden alleen de letters en de cijfers van het mailaccount vermeld. Wanneer ik op verzenden druk wordt het Word-bestand als inhoud van de mail verstuurd naar het adressenbestand (dat als Excel is geïmporteerd) vlekkeloos verzonden vanuit mijn eigen mail-account.
 
Route99,

Alle @outlook mailadressen zijn van mij, dus daar zal het niet aan liggen.

Als ik het document in de OneDrive zet van het mailadres waarvan ik wil verzenden zou dat geen probleem moeten zijn. Maar in het geopende Word-document zie ik niet de optie om te verzenden. Dit in tegenstelling tot hetzelfde Word-document dat op het bureaublad staat. Daar zit die optie wel in (zie post 5).

Als ik wil verzenden vanuit de bureau-versie kan dat wel, maar ik kan niet overschakelen naar 1 van de andere @outlook-accounts die van mij zijn en zijn toegevoegd aan de bureaublad-versie van Outlook.

Ik stuur regelmatig berichten naar een behoorlijke hoeveelheid mailadressen. Uiteraard kan dit ook via Mailchimp, maar dat wil ik dus niet.
 
Bij elk Outlook account hoort ook een eigne Onedrive.... dus als beiden Outlook accounts van jou zijn... prima...
Maar weet Microsoft dat ook?

Denk het niet... elk Outlook account wordt als een aparte identity gezien... ook al zijn ze beiden van jou.
Hoe kan Microsoft dat nu weten? Dus niet.. .dus 2 verschillende accounts.
Je kunt iemand dus wel machtingen voor de email... maar machtig je hem ook voor de on line Word docs?
Dat je lokaal dat bestand wel zo kunt doen... komt omdat je beheerder bent van die pc.

Als je ingelogd bent op je pc en op Outlook en je buurman komt en wil ook ff inloggen op Outlook (evt andere browser) ... dan kijk hij ingelogd zijn de op jouw lokale pc account, ook dat Word document dat je op de desktop hebt staan prima verzenden.
Je mixed hier 2 zaken up, die niks met elkaar te maken hebben.
Jouw buurman kan iig normaal niet jouw Outlook online beheren, zonder jouw machtiging, dat is wel duidelijk.

Als je denkt dat het anders is, wil ik daarvan wel het bewijs zien.
 
Laatst bewerkt:
't wordt allemaal een tikkie te ingewikkeld vrees ik en zal de vraag nogmaals heel simpel stellen:

Waarom kan ik wel vanuit de bureaublad-versie vanuit een Word-bestand wel een mail sturen naar de adressen die zijn toegevoegd als een Excel-bestand en waarom kan ik dat niet vanuit de webversie?
Als dat wel zou kunnen was het probleem opgelost want dan verstuur ik de mail vanuit de web-omgeving OneDrive en Outlook) van het andere mail-account dat ik wil gaan gebruiken om te verzenden.
 
Iedereen die op die pc komt kan dat Word bestand van de desktop verzenden... heeft niks te maken met jouw online probleem via webmail.
Hij kan zelf omdat ie ingelogd is onder jouw account PS account , zijn mail adres toevoegen aan het lijstje wat je hebt met die mailadressen.

Je moet het andere Outlook account dus ook voor jouw Onedrive machtigen... anders kan hij nooit dat bestand mailen.
Zo bijvoorbeeld:
https://support.office.com/nl-nl/ar...ve-delen-9fcc2f7d-de0c-4cec-93b0-a82024800c07


https://cbgconnect.nl/uploads/kpn-een-office-365-versie-2-1-3-2016.pdf
Lees hier over Postvak in machtigingen, maar dan mag je alleen de mail beheren, niet in de onedrive van die persoon.
Voor bedrijfsaccounts is het delen eenvoudig in te stellen, voor anderen weet ik niet.
Lees ff of je hier wat aan hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ben er al uit en wist niet dat het zo eenvoudig was :D

Niet in Outlook.com maar gewoon in de Outlook Bureau-App:

* Accountinstellingen: Daar aangeven welk account je wilt gebruiken als standaard om mail te verzenden.
* Officeaccount: Ook hier overstappen naar het account van waaruit je wilt versturen (bij gebruikers- en productgegevens).
* Outlook afsluiten en opnieuw opstarten.

Nu kan ik het Word-bestand vanuit het gewenste mail-account versturen!
 
Mooi...:cool:
de Outlook Bureau-App:
Das een lokale app... daar kun je wederom elk account inzetten, dus dan kun je ook bij alle bestanden.

Die andere optie kan echt niet zonder dat je allerlei zaken een echt goed deelt.

Fijn hoe dan ook je kunt verder...

Ik zie heel veel mensen hier mee worstelen.... velen weten het verschil niet meer tussen on en offline accounts.
Dus als ze alleen een online mail account hebben, dan hebben ze eigenlijk bijna nooit een backup daarvan...
In het andere geval, lokale mail, ook lang niet altijd....

Succes verder, dat is nu het belangrijkste.
 
Hallo Route99,

Je hebt mij al vaker geholpen en heb heel wat geleerd van je maar hier zet ik toch even m'n vraagtekentjes bij:

Ik zie heel veel mensen hier mee worstelen.... velen weten het verschil niet meer tussen on en offline accounts.
Dus als ze alleen een online mail account hebben, dan hebben ze eigenlijk bijna nooit een backup daarvan...
In het andere geval, lokale mail, ook lang niet altijd....


Wat betreft Outlook kun je geen offline account hebben zonder ook een online (webmail) account. Daar ligt de basis. En wat betreft die backup, denk dat je je bij Microsoft weinig zorgen hoeft te maken. Als je echt zeker wilt zijn dan maak je met enige regelmaat een backup van het .pst bestand, maar echt nodig is dat volgens mij niet.

Gr, Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan