pst verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkBakker

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
164
Ik heb een tijd geleden een aantal pst archief bestanden gemaakt in Outlook 365.
Omdat ik nu op een andere afdeling werk, heb ik de archieven niet meer nodig (maar mijn ex-collega's wel).
Hoe kan ik de pst's van mijn Outlook verwijderen (zo dat ze wel toegankelijk blijven voor mijn ex-collega's)?
 
https://support.office.com/nl-nl/ar...-sluiten-381b776d-7511-45a0-953a-0935c79d24f2

Via de settings van data bestanden (gebruik F1 Help eventueel in 365) weet je waar ze staan, of je wist het al... (je had ze immers zelf gemaakt).

Je koppelt ze los, "sluiten".

Dus inderdaad niet weggooien!
En dan ze je ze op een afdelingsschijf neer waar zij bij kunnen.

Als de IT-afdeling dat geen goed idee vindt... dan overleg je met hen waar ze dan wel moeten staan voor jouw collega's.

Vervolgens stuur je de link waar ze staan naar jouw collega's en zij koppelen de pst aan hun mail en komt het als data /archief bestand zichtbaar..

Als ze een laptop hebben... en thuis offline zijn, dan staat 365 mail vaak ook lokaal via een zgn ost bestand (offline), en dan kunnen ze dus niet zomaar jouw pst's openen....
Ze moeten dan met VPN online zijn, de afdelingsschijf of de door IT verzorgde plaats, moet zichtbaar zijn en dan werkt het vanuit huis via VPN ook.

Wordt dat allemaal te ingewikkeld.... dan is het vaak veel handiger om die pst's op die laptops te zetten.

Ik had zo mijn archief pst's (ca 20 GB data totaal incl de ost) die terug gingen tot eind jaren 90 ook op mijn werk laptop staan, maar wel met een backup op de server....
 
@route99

Dankjewel!

Het is gelukt, en het was een stuk gemakkelijker dan ik dacht...

Omdat mijn voormalige afdeling heel veel e-mails krijgt en verstuurt, heb ik ze gearchiveerd. Vanwege juridische redenen mogen ze niet worden weggegooid. maar minimaal 10 jaar beschikbaar blijven
Op aanraden van IT heb ik ze gearchiveerd op deze manier. Door er pst's van te maken, wordt niet de cloud (van Office 365), maar de server belast. Dat schijnt goedkoper te zijn.
 
:thumb::thumb::thumb:

Tip: er staat nog ... "Vraag is niet opgelost" ... ff aanpassen en dan ben je hier klaar... :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan