Outlook mappen dubbel en in het Engels

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Berichten
2.401
Ik ben al een tijdje bezig om dubbele mappen in het Engels(zie bijlage) te verwijderen.
Ik maak gebruik van een imap protocol voor het ophalen van mijn mail. Mijn mail haal ik op via Outlook op de pc/laptop en met de Outlook app op mijn Android telefoon.

Onlangs heb ik van alle apparaten de emailclient verwijderd en op de server de dubbele mappen verwijderd.
Op de laptop ook het Outlook profiel verwijderd. Daarna eerst op de telefoon de Outlook app weer geïnstalleerd en had geen last van onnodige mappen. Daarna het Outlookprofiel weer opnieuw aangemaakt op de laptop en daar zijn ze weer, op de server dubbele mappen in het Nederlands en op de laptop in het Engels.
De optie Outlook.exe /ResetFolderNames heb ik ook geprobeerd maar dat bied niet de oplossing.
Afmelden voor de mappen lukt ook niet want dan krijg ik de melding: "Kan map niet afmelden. 'Junk E-mail' is een speciale map die niet in Outlook kan worden afgemeld.

Heeft iemand enig idee hoe, en of dit is op te lossen?
 

Bijlagen

  • Outlook.jpg
    Outlook.jpg
    76,8 KB · Weergaven: 156
Tis een heel verhaal...
[FONT=&quot][h=2]Symptomen[/h]
In Microsoft Outlook ziet u dubbele mappen in uw postvak van Microsoft Exchange Server wanneer u de Outlook-mappenlijst weergeven of als u de mappenlijst weergeven met behulp van Outlook Web App (OWA).
[/FONT]

[FONT=&quot][h=2]Oorzaak[/h]
[/FONT]

[FONT=&quot]Een mobiel apparaat of een externe servertoepassing die wordt gesynchroniseerd met de Exchange Server-postbus, kan de duplicatie onverwacht introduceren. Of de onverwachte duplicatie is het resultaat van de Exchange Server-postbus onderhoud of andere wijzigingen die worden uitgevoerd op de computer waarop Exchange Server wordt uitgevoerd. Andere factoren kunnen ook bijdragen tot het probleem dat wordt beschreven in de sectie Symptomen van dit artikel.[/FONT]
en hoe zie :
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2509983/how-to-remove-duplicate-folders-in-outlook-when-connected-to-an-exchan
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je bericht, maar deze oplossing werkt alleen in een Exchange omgeving. Ik maak gebruik van internetmail met het iMap protocol.
 
Ik heb het volgende geprobeerd(bijlage)naar aanleiding van je advies.
Echter als ik Outlook root met Postvak In, verdwijnen alle dubbele mappen, maar is ook de inhoud en submappen onder Postvak In verdwenen.
Het is een complex verhaal, en ik denk dat ik maar voor lief moet nemen dat de mappen in het Engels erbij staan :rolleyes:
 

Bijlagen

  • Outlook error.jpg
    Outlook error.jpg
    321,2 KB · Weergaven: 78
Echter als ik Outlook root met Postvak In, verdwijnen alle dubbele mappen, maar is ook de inhoud en submappen onder Postvak In verdwenen.
Kijk in dat profiel nog eens of het juiste lokale pst bestand nog wel goed gekoppeld is aan Outlook.
 
Bij mij is dat een .OST bestand omdat ik gebruik maak van IMAP. Geld daar hetzelfde advies voor?
 
Het is zo.
Als je je mail binnenhaalt in Outlook via Pop3 pakt hij standaard de NL mappen die al in outlook staan.
Gebruik je IMAP dan haalt je inderdaad Engelstalige mappen binnen.
 
Ik heb nu net Outlook geroot, met Postvak In. Alles staat dan in het Nederlands, dat is dus goed. Maar ik ben dan de submappen kwijt onder Postvak In die overigens nog wel op de server staan. Ook als ik nu iets verwijder gaat het keurig naar Verwijderde items, maar ik zie het verwijderde mailtje niet terug op de server...Dus synchroniseert het niet meer juist.
 
Verwijderen heeft geen zin.
Dat is juist omdat je de Engelstalige hebt verwijderd. verwijderde e-mails gaan in de Engelstalige map Trash.
 
Ik moet er maar mee leven denk ik:rolleyes:
Wel blijf ik het een vreemd fenomeen vinden dat die mappen in het Engels verschijnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan