Printer print geen zwart, ondanks nieuwe cartridge

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
Beste leden,

Anderhalve week geleden stopte mijn printer met het printen in het zwart, andere kleuren gaan prima. Gezien de cartridge ( bijna ) leeg was en al flink aantal jaartjes oud was, heb ik deze vervangen. Helaas geen resultaat. Via de software geprobeerd inktkoppen reinigen, uitlijnen, etc. Ook dat mocht niet baten. Ik vrees dat er iets verstopt zit maar hoe ik dat moet gaan oplossen, geen idee, mijn kennis is vrijwel nihil hierover. Op google staan zat tips over printkop handmatig reinigen, maar vaak erg beknopt of snap er weinig van.

Misschien dat ik hier wat meer duidelijke info kan vinden.

Aanvullende info:

HP Photosmart C6280 all in one ( oud beestje, maar heeft het altijd goed gedaan)
Alle kleuren zijn binnen een jaar vervangen, zwart is 1 week geleden vervangen
 
Omdat het om specifieke software gaat moet je proberen bij HP de oplossing zien te vinden. Idd. Printkoppen reinigen originele vullingen en software updates zijn vaak het probleem. Klik link.

https://support.hp.com/nl-nl/produc...l-in-one-printer-series/3194493/model/3194497

Deze cartridge is de originele.

borrelnoot.JPG

Ik weet niet het beleid van HP inzake andere vullingen zwart.... en andere kleuren van andere merken. Maar ze kunnen dat volgens mij wel beinvloeden en zien wat je zoal doet met je printer. :(
 
Laatst bewerkt:
Hallo


Bij deze modellen zijn de printkoppen niet eenvoudig toegangkelijk.

De meest eenvoudige manier , is via software veel inkt doorheen de printerkoppen jagen op hoop van zegen (printerkoppen reinigen)

Indien er echter geen "inkflow" is , kunnen de koppen te heet worden en sneuvelen.

Ik vermoed dat er lucht is meegekomen in het spuitsysteem , waardoor de printkop nu is verstopt. (inkt uitgedroogd in de printkop)

Het enige dat je volgens mij nu nog kunt doen , is de betrokken printkop "flushen" met speciale reinigingsvloeistof. (goedkope bron van deze is b.v.b. e-bay)

Pikuur met dun buisje monteren op printkop mechaniek , en heel voorzichtig de vloeistof er doorheen laten lopen.

Uiteraard doe je dit heeeeel langzaam , zonder druk te veel druk te zetten , want deze printkoppen delamineren nogal snel , en dan is het einde oefening...

Of deze printer u al deze tijd , moeite , risico , etc ... waard is , is uiteraard iets dat je zelf moet beslissen.

Veel concrete info (deze modellen) , is hierover niet echt te vinden , omdat het meestal mislukt ...

Om u een idee te geven wat je te doen staat :

https://www.youtube.com/watch?v=mCYx7oGhAbs

Mits deze printer niet meer van de jongste is .... staat er u nog gebarsten tandwielen , versleten aandrukrollen , waste ink reservoir te wachten ...

Hopelijk voor u heb ik het volledig verkeerd , en is het slecht een of andere stommiteit die ik over het hoofd zie.

Wacht dus eventueel verdere nuttige antwoorden af.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
Laatst bewerkt:
HP heeft kennelijk via de firmware bepaalde inkjetprinters voorzien van verborgen software.
Wij hebben de proef enkele jaren geleden gedaan.
Een nieuwe HP gekocht en 1 maal op een A4 een paar woordjes uitgeprint Dus de cartridge waren nog vol. Na een goed jaar terug een tekstafdruk.
Wat gebeurde er dan.
Let goed op het is de waarheid, Er werd gemeld dat de cartridge leeg waren. Dat kon niet. Wat hebben we gedaan, ze eruitgedaan en terug ingestoken, weg melding.



HP raadt u aan om originele inkt- of tonercartridges van HP te gebruiken. HP kan de kwaliteit of betrouwbaarheid van cartridges van andere fabrikanten of opnieuw gevulde cartridges niet garanderen.

Uw geval is iets anders. Let op waar uw cartridge koopt. De originele cartridges gebruiken.

https://www.shopmat.be//quickfinder/printersupplies#/result/607161
 
Dat van de niet originele cartridges is volgens mij meer een afschrik verhaal zodat mensen de originele dure gaan kopen. Mijn printer heeft grotendeels niet originele inktpatronen ( 1 2 3 inkt ) die het allemaal gewoon doen ( bij testrapport worden die kleuren netjes geprint), behalve zwart ( die bij de vorige het ook niet meer deed terwijl er wel nog wat in zat, wat wel een originele HP patroon was ). Ik denk gewoon dat er iets verstopt zit. Inderdaad zijn de printkoppen ( of printkop ) niet toegankelijk. Ik baal hier enorm van omdat ik nu een e-ticket moet uitprinten en hij vandaag helemaal de brui eraan geeft.
 
Dat van de niet originele cartridges is volgens mij meer een afschrik verhaal zodat mensen de originele dure gaan kopen. Mijn printer heeft grotendeels niet originele inktpatronen ( 1 2 3 inkt ) die het allemaal gewoon doen

Dat zegt gij. Uw printer heeft een update ondergaan. Je hebt het nu aan je frak.
 
En waarom doen andere kleuren het prima, ondanks dat het niet originele kleuren zijn, en de zwarte ( die het al niet deed MET originele cartridge ) niet ?

En volgens mij werden die printers alleen ge-update zodra deze aan een netwerk zijn toegevoegd. Deze zit via een usb.
 
Laatst bewerkt:
Uitlijnraport laat wel wat zwart zien vreemd genoeg, maar daar blijft het ook bij ( zie bijlage ).
 

Bijlagen

  • Pa040207.jpg
    Pa040207.jpg
    113,3 KB · Weergaven: 64
Moet je het uitlijn-rapport daarna scannen?

Een ander idee: de inktkoppen moeten met Reinigen veel vaker dan éénmaal behandeld worden. Het beste geef je het wat tijd tussen de pogingen, zodat inkt beter in zichzelf oplost.

Veeg heel voorzichtig de onderkant bij de koppen af en controleer de spons onder de parkeerstand.
 
Ik heb soortgelijke problemen gehad zie:


https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/945454-Canon-Maxify-MB2350-Foutcode-B504-oplossing



Nadat ik de cartridge vervangen had door een originele liep de printer weer. Tegenwoordig laat ik hem gewoon aan staan en een keer per week ( ik gebruik hem eigenlijk nauwelijks om te printen) print ik een testpagina af. Dit kost veel minder inkt dan wachten totdat er een dieptereiniging moet plaatsvinden en de spuitmondjes blijven intact. ( tot nu toe, tenminste :) ) Maar als ik geweten had dat de laserprinters tegenwoordig zo goedkoop zijn geworden ( had mij inderdaad beter moeten oriënteren) dan had ik nooit een inkt printer gekocht.
 
Hallo

"Uitlijnraport laat wel wat zwart zien vreemd genoeg, maar daar blijft het ook bij "

Typisch symptoom van een bijna verstopte printkop.

Blijkbaar voor u nu ineens slechts maar gedeeltelijk verstopt , in tegenstelling tot eerst "Anderhalve week geleden stopte mijn printer met het printen in het zwart,....."

Zal dus iets eenvoudiger zuiver te maken zijn.

Een van de vele verkrijgbare reinigingsvloeistoffen :

https://www.benl.ebay.be/itm/150ml-...959922?hash=item33c788bf32:g:ly8AAOSwUKxYi71s

Verstopte printkoppen kun je voorkomen / uitstellen , door op regelmatige basis eens een testpagina uit te printen.

Peter
 
Nadat ik jarenlang HP laserprinters en HP scanners gebruikt had in kantooromgeving merkte ik dat een scanner die origineel bestemd was voor W XP onder W 7 niet meer werkte. Even later begon de laserprinter ook "kuren' te vertonen.

Noodgedwongen een bijna ongebruikte/perfecte Scanner naar het milieupark kunnen brengen en de laserprinter als reserve te gebruiken. ( vergeefs)
Koop sinds 3 jaar geen HP producten meer!

Als ik geweten had dat Cannon ook dit soort trucjes uit zou halen had ik dat kreng nooit gekocht.
Uiteindelijk zullen ze wel allemaal met (illegale) afspraken hun inkt/toner cartridge beschermen. Als consument kun je, eenmaal gekocht, weinig meer doen. Enkel hameren op die idioten in Brussel die zich door de lobbyisten laten betalen, wakker schudden!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan